Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Arayüz tasarım ve etkileşim sürecinin ögelerini tanımlar
Kullanıcı deneyim tasarımı alanının temel terminolojisini açıklar
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fikirden tasarıma giden süreci metodolojik olarak tasarlar, yönetir ve kendi projesinde uygular
Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirir
İletişim Tasarımı alanındaki mevcut yaklaşımlarla kendi özgün yaklaşımlarını sentezler
|
| Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Evrensel etik değerleri projelerinde uygular
Zamanını proje sorumlulukları çerçevesinde yönetir
|
| Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri |
|
|
| 2) |
Dijital iletişimin kısa tarihi, İnternet’in ortaya çıkışı, Web 1.0, web 2.0, web 3.0, Multimedia, Interaction, Etkileşimli sanatlar |
|
|
| 3) |
Flowchart nedir ve neden kullanılır? Flowchart örnekleri, Flowchart oluşturma (sınıfiçi etkinlik) |
|
|
| 4) |
Figma yazılımının arabirimi |
|
|
| 5) |
Proje üretiminde ekip çalışması |
|
|
| 6) |
Figma ile arayüz tasarımı |
|
|
| 7) |
Figma ile Mobil aplikasyon tasarımı |
|
|
| 8) |
Ara sınav |
|
|
| 9) |
Figma ile üretilen projelerin etkileşim tasarımı |
|
|
| 10) |
Adobe XD yazılımının arabirimi |
|
|
| 11) |
Adobe XD ile arayüz tasarımı |
|
|
| 12) |
Adobe XD ile mobil aplikasyon tasarımı |
|
|
| 13) |
Adobe xd ve Figma ile yapılan tasarımların çıktı alınması, Adobe XD ve Figma ile hızlı arayüz (wireframe) tasarımı |
|
|
| 14) |
Var olan bir tasarımı analiz edip yeniden tasarlama |
|
|
| Ders Notları / Kitaplar: |
Digital Media and Society First Edition, Simon Lindgren, 2017
Introduction to Digital Media 1st Edition, Alessandro Delfanti & Adam Arvidsson, 2019
The Spatial Web: How web 3.0 will connect humans, machines and AI to transform the world, Gabriel René & Dan Mapes, 2019
|
| Diğer Kaynaklar: |
https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:14915:-3:ed-1:v1:en
HTML and CSS: Design and Build Websites, Jon Duckett, 2011
Responsive Web Design with HTML5 and CSS: Develop future-proof responsive websites using the latest HTML5 and CSS techniques, 3rd Edition, Ben Frain, 2020
Programming Interactivity, Joshua Noble, 2009
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
5 |
| 2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
| 3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
| 4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
| 5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
| 6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
| 7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
| 8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
| 9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
| 10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
| 11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
| 12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
| 13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
| 14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|
| ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
6 |
1 |
6 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Proje |
0 |
0 |
0 |
| Ödevler |
1 |
4 |
4 |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
| Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
24 |
| DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |