Dersin Amacı: |
Öğrencilerin belgeseldeki önemli dönüm noktalarını tanımlamaları; belgeselin araştırma yöntemi, sosyal değişim, aktivizm, kişisel ifade, propaganda gibi farklı kullanım alanlarını değerlendirmeleri amaçlanır. Öğrenciler dersin sonunda, belgesel sürecini görüntü estetiği, teknik ve etiğe bağlı seçimlerle ilişkilendirerek kendi yaklaşımlarını yansıtacakları projeler üretir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu derste, belgeselde farklı yaklaşımlar örnekler üzerinden ele alınırken, araştırma, etnografik film, kurgu-belgesel (docu-fiction) gibi farklı türlerde arşiv, anlatı, bakış açısı, performans gibi unsurların rolü incelenir. Öğrencilerin dersler için belirlenen filmleri izlemesi, metinleri okuması ve sınıftaki tartışmalara aktif katılımı beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belgeselde farklı yaklaşımları tanımlar
|
2) Belgeselin araştırma yöntemi, sosyal değişim, aktivizm, kişisel ifade, propaganda gibi farklı kullanım alanlarını tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belgesel sürecindeki estetik, politik ve etik seçimleri analiz eder
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belgesel projeleri üretir
|
2) Belgesel tarihindeki temel tartışmalara ilişkin eleştirel bakış açısı geliştirir
|
3) Birlikte düşünme ve projeleri değerlendirme deneyimi kazanır
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Belgeselde farklı yaklaşımlar |
|
|
2) |
Belgesel: Tekniği ve Sanatı |
PPT
|
|
3) |
Siyaset ve Propaganda: Belgeselde Gerçeklik Sorunu |
|
|
4) |
Etnografik Film
(Proje Önerileri)
|
PPT
|
|
5) |
Deneme Filmi (Film Essay) |
PPT
|
|
6) |
Yapım süreci |
|
|
7) |
Vize Haftası |
|
|
8) |
Doğrudan Sinema Yaklaşımı (Direct Cinema) |
PPT
|
|
9) |
Sinema Gerçek Yaklaşımı (Cinema Verite) |
|
|
10) |
Final projeleri - Değerlendirme |
|
|
11) |
Kurgu-belgesel yaklaşımı |
|
|
12) |
Sosyal Değişim için Belgesel |
|
|
13) |
Film Gösterimi ve Tartışma |
|
|
14) |
Projelerin Gösterimi ve Tartışma |
|
|
15) |
Projelerin Gösterimi ve Tartışma |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme |
5 |
2) |
Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme |
5 |
3) |
Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
5 |
4) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme |
4 |
5) |
Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme |
5 |
6) |
Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme |
4 |
7) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme |
|
8) |
Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme |
|
9) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
10) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme |
4 |
11) |
Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
12) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
20 |
40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
1 |
3 |
3 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
130 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
63 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
193 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |