DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60414TATOZ-HIR0262 Bütünleşik Pazarlama İletişimi 1 Bahar 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERAP BOZKURT
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, entegrasyonun pazarlama iletişim sürecine katkılarını gösterecek ve öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyaları geliştirmek için gerekli bilgi ve donanımını sağlayacaktır.
Dersin İçeriği: Ders, bütünleşik pazarlama iletişimi ilkeleri ve bileşenleri konusunda kapsamlı bir temel sağlamayı, geleneksel olmayan yöntemlerin, geleneksel yöntemlerden ayrışma noktalarını, pazarlama iletişim sürecini oluşturan unsurları, tanıtım karması unsurları ve baştan sona bütünleşik pazarlama iletişim kampanyalarının nasıl yürütüldüğünü, pazarlama iletişimini şekillendiren teknik, yaratıcı, medya, etik ve sosyolojik faktörler, konularına açıklık getirmeyi içerir. Markanın, bütünleşik pazarlama iletişimindeki yerini kavramak ve bütünleşik pazarlama iletişim stratejilerini planlamak, bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımları ile uygulamaların nasıl yönetileceği konularının açıklanmasını ve uygulanmasını içermektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Satış, Pazarlama, Marka tanıtım ve iletişimine yönelik bütün kavramları ve bütünleşik pazarlama iletişimi süreçlerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerini planlar ve uygular.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İşinde bütünleşik pazarlamanın ne kadar önemli olduğunun ve sorumluluklarının farkındadır.
  2) Yeni bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını takip eder ve içinde bulunduğu örgüt ve hizmet ettiği markaya bu uygulamaları adapte edip, uyarlar.
  3) Bütünleşik pazarlama iletişimi geliştirilmesi ve uygulamasında tüketici/hedef kitle ve markanın rolünü bilir ve uygun çözümler üretebilir.
  4) Bütünleşik pazarlamanın uyumlu bir ekip çalışması gerektirdiğinin farkındadır ve tüm iç ve dış iletişimi başarılı bir şekilde yürütebilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Tanımı ve Tarihsel Gelişimi Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
2) Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Fonksiyonları ve Tanıtım Karması Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
3) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Reklam Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
4) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
5) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Kişisel Satış Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
6) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Satış Promosyonları Ders Notları
7) Marka Konumlandırma ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
8) Ara Sınav
9) Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Yeni Medyanın Kullanımı Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
10) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Postmodern Pazarlama Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
11) İletişim Karması Öğelerinin Yönetimi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Modeli Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
12) Pazarlama Karması diğer Öğelerinin (Ürün-Fiyat-Dağıtım) İletişim Boyutu Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
13) Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
14) Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Uygulamalı Yaklaşımlar Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
15) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bütünleşik pazarlama iletişimi ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta yayınları, İstanbul, 2012
Kenneth E. Clow, Bütünleşik Reklam Tutundurma ve Pazarlama İletişimi – Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Nobel Akademik Yayıncılık,
Prof.Dr.Yavuz Odabaşı, Yrd.Doç.Dr.Mine OymanPazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayıncılık, İstanbul, 2011
Metehan Tolon, Asude Yasemin Zengin,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi,Detay Yayıncılık, 2016
İzzet Bozkurt, BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ, Mediacat Yayınları, İstanbul

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir.
4) Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir.
5) Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir.
7) Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir.
8) Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir.
10) Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir.
11) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir.
12) Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir.
13) Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
14) Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir.
15) Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Ders Konferansı
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 57
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 117
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5