DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213METOZ-CFA0374 | Çizgi Film Atölyesi II | 2 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 8 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi GÖKHAN AYDIN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi BURCU KARTAL BEKTAŞ |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan olan öğrencilerin, Çizgi Film Atölyesi I dersinde görmüş oldukları hareketli grafiğin temel prensiplerine ek olarak; yerçekimi, rüzgâr, zincir, ip gibi fiziksel canlandırmalar, ileri kinematik ve ters kinematik ile kendi tasarımları olan karakteri canlandırmaları gerçekleştirmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fiziksel canlandırma tasarımının gerekliliklerini kazanır.
Fiziksel canlandırma ve parçacık canlandırma alanının temel prensiplerinin terminolojisini açıklar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
Fiziksel canlandırma alanındaki güncel yaklaşımlarla ve teknolojilerle özgün yaklaşımını sentezler ve tasarımlarında bağımsız karar almayı benimser.
|
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Canlandırma endüstrisinin tüm süreçlerini deneyimler.
Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
|
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Tanışma, ders içeriği, ders işleniş ve değerlendirme kriterleri, Fiziksel canlandırma nedir? Fiziksel canlandırma etkenleri nelerdir? Fiziksel canlandırmalar hangi araçlarla yapılır? | ||
2) | Adobe After Effects eklentileri nelerdir? Bu eklentiler nasıl kurulur ve kullanılır? | ||
3) | Newton3’ün Adobe After Effects’e kurulumu ve fiziksel canlandırmalarda kullanılan güçlerin çeşitleri. | ||
4) | Newton3 ile örnek bir fiziksel canlandırma yapımı. | ||
5) | Particle Illusion arabiriminin incelenmesi. | ||
6) | Particle Illusion ile parçacık canlandırma yapımı ve bu canlandırmanın Adobe After Effects içerisinde kullanımı. | ||
7) | Particle Illusion ile örnek bir canlandırma yapımı. | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Adobe Character Animator yazılımının arabirimi, kullanım alanları ve örnek dosyalar. | ||
10) | Adobe Illustrator yazılımı ile üretilen karakterin Adobe Character Animator’a aktarımı, kemik sisteminin oluşturulması ve canlandırması. | ||
11) | Adobe Photoshop yazılımı ile üretilen karakterin Adobe Character Animator’a aktarımı, kemik sisteminin oluşturulması ve canlandırması. | ||
12) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
13) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
14) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Richard Williams, 2012 • Layout and Composition for Animation, Ed Ghertner, 2010 • Animation Art: From Pencil to Pixel, the illustrated History of Cartoon, Anime & CGI, Jerry Beck, 2004 • Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator, Tony White, 2006 • Timing for Animation, Harold Whitaker & John Halas, 1981 • Art in Motion, Revised Edition: Animation Aesthetics, Maureen Furniss, 1998 • The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, Jeffrey A. Orkun & Susan Zwerman, 2010 • How to Make Animated Films: Tony White's Complete Masterclass on the Traditional Principals of Animation, Tony White, 2009 • Cartoons: One Hundred Years of Cinema Animation, Giannalberto Bendazzi, 1994 • Animation: A World History, Giannalberto Bendazzi, 2015 • Adobe After Effects Classroom in a Book, Lisa Fridsma & Brie Gyncild, 2020 • After Effects Apprentice: Real-World Skills for the Aspiring Motion Graphics Artist, Chris Meyer & Trish Meyer, 2007 • After Effects for Designers: Graphic and Interactive Design in Motion, Chris Jackson, 2018 • Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC, David Dodds, 2019 • Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer & Trish Meyer, 2010 • After Effects: The Power Of Expression, Francois Lefebvre, 2018 |
Diğer Kaynaklar: | • The Complete Animation Course: The Principles, Practice and Techniques of Successful Animation, Chris Patmore, 2003 • Walt Disney Animation Studios The Archive Series Layout & Background, Walt Disney Animation Research Library, 2011 • The Art and Inventions of Max Fleischer: American Animation Pioneer, Ray Pointer, 2017 • After Effects Expressions, Marcus Geduld, 2009 • The Illusion of Life: Disney Animation, Frank Thomas & Ollie Johnston, 1995 • Cartooning: Animation with Preston Blair: Learn to animate step by step, Preston Blair, 2019 • Animation: The Whole Story, Howard Beckerman, 2003 • The Nine Old Men: Lessons, Techniques, and Inspiration from Disney's Great Animators, Andreas Deja, 2015 • How to Animate Advancing Your Animation Beyond The Basics: A Guide To Becoming A Top Animator, Chris Derochie, 2018 • After Effects and Cinema 4D Lite: 3D Motion Graphics and Visual Effects Using CINEWARE, Chris Jackson, 2015 • Learn Adobe After Effects CC for Visual Effects and Motion Graphics, Joe Dockery & Conrad Chavez, 2019 • The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation, Kit Laybourne, 1998 • Adobe Animate Classroom in a Book, Russel Chun, 2020 • Draw With Jazza - Creating Characters: Fun and Easy Guide to Drawing Cartoons and Comics, Josiah Brooks, 2016 • Sketching for Animation: Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook, Peter Parr, 2018 |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | ||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | ||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 84 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 192 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 8 |