Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital oyunların bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu nasıl ilettiğini bilir.
|
2) Dijital oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlar ve oyun geliştirirken kullanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Oyun yapımına dair temel kavramları ve grafik motoru menülerini bilir.
|
2) Oyun yapım sürecinde önceki öğrenmelerin gerçekleştirerek oyun yapım sürecini devam ettirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Oyun yapım sürecinde bir ürün ortaya koyar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Unity 3D Oyun Projesi |
|
|
2) |
Unity 3D Oyun Projesi |
|
|
3) |
Unity 3D Oyun Projesi |
|
|
4) |
Unity 3D Oyun Projesi |
|
|
5) |
Unity 3D Oyun Projesi |
|
|
6) |
Unity 3D Oyun Projesi - Konsol Ayarları |
|
|
7) |
Unity 3D Oyun Projesi - Menü Ayarları |
|
|
8) |
Unity 3D Oyun Projesi - Reklam Ayarları |
|
|
9) |
Unity 3D Oyun Projesi - Ses Ayarları |
|
|
10) |
Unity 3D Oyun Projesi - Proje Ayarları |
|
|
11) |
Unity 3D Oyun Projesi - Animasyon Uygulamaları |
|
|
12) |
Unity 3D Oyun Projesi Uygulamaları - Survival Game |
|
|
13) |
Unity 3D Oyun Projesi II - Survival Game |
|
|
14) |
Unity 3D Oyun Projesi II - Survival Game |
|
|
15) |
Unity 3D Oyun Projesi II - Survival Game |
|
|
16) |
Projelerin Teslim Edilmesi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
4 |
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
5 |
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
5 |
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
4 |
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
4 |
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
5 |
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
3 |
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
5 |
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
5 |
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
3 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
7 |
98 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
5 |
10 |
50 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
158 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
36 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
194 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
8 |