Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekmek üretiminde kullanılan kabarma ajanlarını tanımlar.
|
2) Farklı un ve maya çeşitlerini açıklar.
|
3) Hamur hazırlama prosedürlerini listeler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hızlı mayalama yöntemlerini uygulayabilir ve ekmek üretebilir.
|
2) Endüstriyel fırınları kullanabilir.
|
3) Sade hamur ya da mayalı hamur kullanarak mayalı ekmek hamuru yapabilir.
|
4) Maya üretimi, ekmek porsiyonlama ve şekillendirme tekniklerini uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mesleğinde sorumluluk alabilir ve etik değerleri uygular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel ekmek hamurunun hazırlanma prosedürü, temel hamurdan ekmek üretimi – Somun ekmek. |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
2) |
Un ve maya çeşitlerinin bir araya getirilmesi – Tam buğday ekmeği, durum buğday ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
3) |
Temel Ekmek hamurundan ekmek uygulamaları – Pain de mie, Pullman |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
4) |
Porsiyonlama, tartma, şekillendirme prosedürleri – Simit, Sandviç ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
5) |
Baharat ve taze otların ekmeklerin çeşnilendirilmesinde kullanımı – Kimyonlu çavdar ekmeği, Focaccio |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
6) |
Örerek şekillendirilen ekmek uygulamaları – Grissini, Challah, Brioche |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
7) |
Yuvarlanarak şekillendirilen ekmek uygulamaları – Hamburger ekmeği, roll ekmek |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yassı şekillendirilmiş ekmek uygulamaları - Naan, Lavash, Pita, Pizza Hamuru, Ekşi maya hazırlanması |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
10) |
Zengin ve katlı ekmekler – Baguette |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
11) |
Zengin ve katlı ekmekler – Ciabatta, Patatesli ekmek |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
12) |
Ekşi mayalı ekmek uygulamaları – Tam tahıllı ekşi mayalı ekmek, Ekşi mayalı tava ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
13) |
Hızlı Ekmek Uygulamaları – Banana Bread, Mısır Ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
14) |
Çeşitli Ekmek Uygulamaları – Bialys, Pretzels, Stollen |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
2 |
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
2 |
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
|
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
5 |
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
4 |
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
4 |
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
4 |
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
|
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
3 |
42 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
76 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
126 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |