DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60214METOZ-GRT0425 | Grafik Animasyon Tasarımı I | 3 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN AYDIN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu derste, çizgi film ve animasyon sektörüne yönelik bilgilerin, klasik animasyon metotlarının ve prensiplerinin öğretilmesi, hareket algısının oluşturulması, çizim yoluyla geleneksel animasyon üretiminin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çizgi film ve animasyon tarihi, gelişimi, üretim yöntemleri, geometrik formların hareketlendirilmesi, karakter tasarımı, anatomik gereklilikler, hareket etme kapasitesi, karakter T-pose çalışması, yürüme animasyonu, zıplama ve geçiş(transition) çalışmaları, karakter board oluşturma, animasyon sunum teknikleri ve portfolyo tasarımı. |
Animasyona başlamadan önce temel senaryonun kağıt üzerinde çıkarılması, bu aşamadan sonra kullanılacak olarak grafik veya fotoğrafların animasyona uygun hale getirilmesi, ardından Photoshop veya After Effects ortamına aktarılması. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İki boyutlu animasyonun temel prensiplerini kavrar. |
||
2) • Animasyon filmlerini türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • Geleneksel animasyon üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve animasyon teknikleri uygular. |
||
2) • Çizgi film üretim sürecini deneyimler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İki boyutlu animasyon metotlarını sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Animasyona giriş, temel prensipler üzerine konuşma | ||
2) | Animasyon için gerekli materyaller hangi uygulamada, nasıl hazırlanmalı, uygulardan verim alabilmek için hangi ortak kısa yollar kullanılmalı | ||
3) | Vektör ile piksel arasındaki fark nedir? Hangisi neden ve nasıl kullanılmalıdır | ||
4) | Adobe Illustrator'de animasyona uygun illüstrasyon nasıl yapılır | ||
5) | Adobe Photoshop'da animasyon için hazırlanan piksel illüstrasyonlar, illüstrator ile nasıl vektöre çevrilir | ||
6) | Adobe Photoshop'da internet ortamına uygun animasyon nasıl yapılır | ||
7) | Adobe Photoshop ile illüstratif animasyon nasıl yapılır | ||
8) | ara sınav | ||
9) | Adobe After Effects'e giriş, temel kullanma metodlarını öğrenme | ||
10) | After Effects ile basit animasyonlar nasıl yapılır | ||
11) | After Effects ile televizyon ortamına animasyon nasıl yapılır | ||
12) | Animasyonda ses nasıl kullanılmalıdır? Örneklerle anlatılır | ||
13) | Gündelik hayatımızda kullandığımız akıllı telefon ve tabletler için nasıl animasyon yapmalıyız | ||
14) | Tüm konuların üzerinden geçme bölüm 1 | ||
15) | Tüm konuların üzerinden geçme bölüm 2 | ||
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston • Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington • Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | • Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California • Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London • Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004 • Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998. • Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. • Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. • Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. • Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. • R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 • Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 • Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas • Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. | |
2) | Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. | |
3) | Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. | |
4) | Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. | |
5) | Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. | |
6) | Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. | |
7) | Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. | |
8) | Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. | |
9) | Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. | |
10) | Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. | |
11) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. | |
12) | Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Gösterip Yaptırma | |
Beyin Fırtınası |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 9 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 3 | 15 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 4 | 12 | 48 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 117 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 126 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |