Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teoriyi görsel olarak algılayabilme yetisine sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgiyi biçim ve estetik kurallara uygun olarak şekillendirme yetisine sahiptir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel bilgiyi uygulamaya dönüştürerek grafik ürününe dönüştürür
|
2) Tasarım sorununu analiz ederek çözüm üretir.
|
3) Tasarım yaparken teknolojik araç-gereçleri yetkin olarak kullanır
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Adobe Illustratör programına giriş ve programın kullanım alanları hakkında bilgilendirme. |
|
|
2) |
Adobe Illustratör programında New Document , CMYK – RGB, DPI (72, 150, 300 ),
Pixel ve Vector Farkları, Bleed (Kesim Payı) Önemi, Web, Print, Devices, Artboard Ölçü seçenekleri,
|
|
|
3) |
Semiyotik ve piktografik uygulamalar ile temel geometrik objelerin kullanımı. |
|
|
4) |
Pen Tool aracı kullanımı ve illüstrasyon denemeleri, maskeleme çeşitleri, tipografi düzenleme.
|
|
|
5) |
Logo nedir?, profesyonel logo yapım kuralları, piyasadaki örneklerin üzerinden incelenmesi. |
|
|
6) |
Kurumsal Logo çalışması ve uygulaması |
|
|
7) |
Verilen proje üzerinden uygulama ve revizelerin yapılması. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Kurumsal kimlik rehberi nedir? Bilgilendirme. |
|
|
10) |
Kurumsal kimlik rehberi için çalışma. |
|
|
11) |
Proje Uygulama & Değerlendirme |
|
|
12) |
Proje Uygulama & Değerlendirme |
|
|
13) |
Proje Uygulama & Değerlendirme |
|
|
14) |
Final Teslimleri |
|
|
15) |
Final projelerinin değerlendirmesi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
4 |
6 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
10 |
60 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
2 |
20 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
110 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
160 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |