Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Etkin kompozisyon oluşturur.
● Kompozisyonun temel kurallarını uygular.
● Bir fotoğrafı yorumlayarak sınıflandırır.
● Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları karşıladıkları gereksinim bağlamında açıklayarak, bu olanakların kullanımını betimler.
● Sayısal fotoğraf teknolojisinin kaydetme sürecini ve kullanım prensiplerini film teknolojisiyle karşılaştırarak açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Net alan derinliğini etkileyen faktörleri tanımlar.
● Hareketin kaydedilmesini etkileyen faktörleri belirler.
● Fotoğrafı belirleyen faktörleri çekim aşamasını yönetir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Kompozisyon yaratıcılığı ile görüntüyü birleştirir.
● Işık ölçme tekniklerini düzenler.
● Kamera parçalarını eksiksiz birleştirir.
● Fotoğraf çekimini elde ve tripod üzerinde kullanır.
● Objektif türlerini listeleyebilecek ve farklı gereksinimler için ne tür objektif kullanılacağını bilir.
● Doğru ve yanlış pozlanmış fotoğrafları saptar.
● Doğru poz değerinden alternatif poz değerini hesaplar.
|
2) • Karanlık oda film banyo ve fotoğraf baskı sürecini aşamalarıyla
açıklar.
• Doğru pozlama kavramını kendi cümleleriyle ifade eder.
• Doğru ve yanlış pozlanmış fotoğrafları saptar.
• Uygun odak uzunluğunu saptar ve uygular.
|
3) • Etkin pozlama yapar.
• Diyafram-perde hızı ilişkisini uyarlar.
• Doğru poz değerinden alternatif poz değerini hesaplar.
• Diyafram, örtücü ve netlik sistemi ayarlarını uygular.
• Fotoğraf çekimini elde ve tripod üzerinde gerçekleştirir.
• Fotoğraf makinesini kullanır.
|
4) • Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlar.
• Genel görüntü düzenleme kurallarını örnek fotoğraflar üzerinden
tanır.
• Koşullara ve amaca bağlı olarak doğru pozlama modunu saptar.
• Farklı fotografik gereksinimler için ne tür makine kullanılması gerektiğini bilir.
• Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, karanlık oda film banyo
ve baskı sürecini, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Fotoğrafa giriş ve kullanılacak malzeme ile ilgili bilgilendirme |
|
|
2) |
Fotoğraf nedir ve fotoğrafın tarihi |
|
|
3) |
Fotoğraf makineleri türleri ve özellikleri. |
|
|
4) |
Diyafram ayarları, türleri ve objektif çeşitleri. |
|
|
5) |
Enstantane, ISO ayarı ve özellikleri. |
|
|
6) |
Alan derinliği ve fotoğrafta altın oran kullanımı. |
|
|
7) |
Temel perspektif ve ışık bilgisi. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Temel kompozisyon ögeleri : Perspektif, çizgi kontrast ve ışık |
|
|
10) |
Temel kompozisyon ögeleri : Renk ve doku. |
|
|
11) |
Temel kompozisyon ögeleri : Ritm, uyum, sadelik ve belirginlik. |
|
|
12) |
Temel kompozisyon ögeleri : Bütünlük ve keskinlik. |
|
|
13) |
Temel kompozisyon ögeleri : Denge ve orantı. |
|
|
14) |
Temel kompozisyon ögeleri : Hareket ve hız. |
|
|
15) |
Final |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
6 |
18 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
3 |
6 |
18 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
78 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
104 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |