Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Etkin kompozisyon oluşturur.
● Kompozisyonun temel kurallarını uygular.
● Bir fotoğrafı yorumlayarak sınıflandırır.
● Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları karşıladıkları gereksinim bağlamında açıklayarak, bu olanakların kullanımını betimler.
● Sayısal fotoğraf teknolojisinin kaydetme sürecini ve kullanım prensiplerini film teknolojisiyle karşılaştırarak açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Net alan derinliğini etkileyen faktörleri tanımlar.
● Hareketin kaydedilmesini etkileyen faktörleri belirler.
● Fotoğrafı belirleyen faktörleri çekim aşamasını yönetir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Kompozisyon yaratıcılığı ile görüntüyü birleştirir.
● Işık ölçme tekniklerini düzenler.
● Kamera parçalarını eksiksiz birleştirir.
● Fotoğraf çekimini elde ve tripod üzerinde kullanır.
● Objektif türlerini listeleyebilecek ve farklı gereksinimler için ne tür objektif kullanılacağını bilir.
● Doğru ve yanlış pozlanmış fotoğrafları saptar.
● Doğru poz değerinden alternatif poz değerini hesaplar.
|
2) • Karanlık oda film banyo ve fotoğraf baskı sürecini aşamalarıyla
açıklar.
• Doğru pozlama kavramını kendi cümleleriyle ifade eder.
• Doğru ve yanlış pozlanmış fotoğrafları saptar.
• Uygun odak uzunluğunu saptar ve uygular.
|
3) • Etkin pozlama yapar.
• Diyafram-perde hızı ilişkisini uyarlar.
• Doğru poz değerinden alternatif poz değerini hesaplar.
• Diyafram, örtücü ve netlik sistemi ayarlarını uygular.
• Fotoğraf çekimini elde ve tripod üzerinde gerçekleştirir.
• Fotoğraf makinesini kullanır.
|
4) • Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlar.
• Genel görüntü düzenleme kurallarını örnek fotoğraflar üzerinden
tanır.
• Koşullara ve amaca bağlı olarak doğru pozlama modunu saptar.
• Farklı fotografik gereksinimler için ne tür makine kullanılması gerektiğini bilir.
• Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, karanlık oda film banyo
ve baskı sürecini, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Fotoğrafa giriş ve kullanılacak malzeme ile ilgili bilgilendirme |
|
|
2) |
Fotoğraf nedir ve fotoğrafın tarihi |
|
|
3) |
Fotoğraf makineleri türleri ve özellikleri. |
|
|
4) |
Diyafram ayarları, türleri ve objektif çeşitleri. |
|
|
5) |
Enstantane, ISO ayarı ve özellikleri. |
|
|
6) |
Alan derinliği ve fotoğrafta altın oran kullanımı. |
|
|
7) |
Temel perspektif ve ışık bilgisi. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Temel kompozisyon ögeleri : Perspektif, çizgi kontrast ve ışık |
|
|
10) |
Temel kompozisyon ögeleri : Renk ve doku. |
|
|
11) |
Temel kompozisyon ögeleri : Ritm, uyum, sadelik ve belirginlik. |
|
|
12) |
Temel kompozisyon ögeleri : Bütünlük ve keskinlik. |
|
|
13) |
Temel kompozisyon ögeleri : Denge ve orantı. |
|
|
14) |
Temel kompozisyon ögeleri : Hareket ve hız. |
|
|
15) |
Final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Görsel unsurları, anlaşılabilir, özgün ve işlevine uygun bir biçimde tasarlar. |
3 |
|
1.1 Görsel dilin tasarım yönünü güçlü bir iletişim aracı olarak görerek tanımlar. |
3 |
|
1.2 İletişim tasarımının tüm alanlarında güncel bilgiyi uygulamaya aktarır. |
3 |
|
1.3 Çağdaş sanat uygulamalarını eleştirel olarak inceler. |
4 |
|
|
|
2) |
Eleştirel olarak analiz edilen teorik bilgileri uygulama ile birleştirerek bilgi ve beceriyi,
tasarım projesi çalışmasının işlenmesini ve sunumunu destekler. |
3 |
|
2.1 Bilgi ve fikirleri ileten görsel mesajları teori ve uygulama ile deneyimleyerek
birleştirir. |
3 |
|
2.2 Tasarım uygulamasının sosyal, teknolojik ve ekolojik bağlamıyla ilgilenerek tasarımın gelişen doğasına hazırlar. |
5 |
|
2.3 Tasarım uygulamalarını ve sürecini ifade etme yetenekleri, gerçek dünyadaki problem çözme üzerindeki vurgusu sayesinde sektöre hazırlar. |
3 |
|
2.4 Tasarım stüdyolarında ve bilgisayar laboratuvarlarında kelime / metin işleme ve üretim için teknolojilerin kullanımı gösterilir ve pratik deneyim kazanılır. |
5 |
3) |
Biçimsel ve kavramsal olarak yenilikçi yollarla bağlamlarına yanıt veren tasarımlar
hazırlar. |
4 |
|
3.1 Keşifsel ve yinelemeli bir tasarım süreciyle ilgili olarak fikir geliştirir. |
4 |
|
3.2 Tasarım yaparken işlevsellik ve özgünlük ilkesini bilir ve dikkat eder. |
4 |
|
3.3 Görsel dili güçlü bir iletişim aracı olarak görmeyi, anlamayı ve değiştirmeyi uygulama ile bütünleştirerek çözer. |
3 |
|
3.4 Eleştirel düşünerek tasarıma kendi yorumlarını aktaran görsel bir dil oluşturarak
başkalarının çalışmayı nasıl anlayacağı konusunda analiz yapar. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
4 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
3 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
4 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
6 |
18 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
3 |
6 |
18 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
78 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
104 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |