Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimi tüm yönleriyle kavramak.
|
2) Halkla İlişkiler ile ilgili kuramsal ve kavramsal tanımlara hakim olmak.
|
3) Halkla İlişkilerin temel konuları, ilkeleri ve yöntemlerini açıklayabilmek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkiler projeleri ve sunumları hazırlamak
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip çalışmasında uyumlu olmak ancak gerektiğinde sorumluluk alıp gruptan bağımsız çalışabilmek.
|
2) İş yaşamında halkla ilişkiler ile ilgili becerileri etkin kullanabilmek.
|
3) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmek.
|
4) Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmek.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları ders içeriğinin öğrencilere aktarılması. Stratejik Halkla İlişkiler kavramı nedir? |
Yok
|
|
2) |
Stratejik İletişim Yönetimi nedir? Stratejik İletişim Planı nasıl oluşturulur? Örnek iletişim planlarının incelenmesi. |
Yok
|
|
3) |
Dönem projesi için marka ve konu belirlenmesi. Stratejik İletişim Planı: Halkla İlişkiler ve Planlama. Halkla İlişkiler süreci örnek kampanyaların incelenmesi. |
Yok
|
|
4) |
Stratejik Halkla İlişkiler Planlaması: Mesaj, Hedef Kitle, İletişim Araçları. Uygulama.
|
Yok
|
|
5) |
Kampanya bütçesi oluşturma. Uygulama. |
Yok
|
|
6) |
Dönem projesi ara çalışma ve değerlendirmesi. Kampanya türü olarak kurumsal iletişim. Örnek olay incelemeleri. |
Yok
|
|
7) |
Vize Sınavı |
Yok
|
|
8) |
Film / Söyleşi |
Yok
|
|
9) |
Güncel pazarlama yaklaşımları I |
Yok
|
|
10) |
Güncel pazarlama yaklaşımları II |
Yok
|
|
11) |
Dijital halkla ilişkiler |
Yok
|
|
12) |
Dönem projesi ara çalışma ve değerlendirmesi. Kampanya türü olarak etkinlik yönetimi. Örnek olay incelemeleri. |
Yok
|
|
13) |
Dönem projelerinin sunumu ve değerlendirmesi. |
Yok
|
|
14) |
Halkla İlişkiler Yazarlığı. Uygulama. |
Yok
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Çiğdem Karakaya Şatır, Fulya Erendağ Sümer, Zuhal Gök Demir, Stratejik Halkla İlişkiler ve Uygulamaları, Nobel Basım.
● Saadet Uğurlu (Editör), Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Beta Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
● Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları.
● Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler: Kavram Strateji ve Uygulamaları, Detay Yayıncılık.
● Aybike Pelenk Özel, Nuray Yılmaz Sert. Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları, Derin Yayınları.
● Sevil Uzuoğlu Bayçu, Strateji ve Uygulama Boyutuyla Halkla İlişkiler Yazarlığı, Nobel Bilimsel Eserler.
● Alison Theaker. Halkla İlişkilerin Elkitabı, MediaCat.
● Alaeddin Asna, Kuram ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları.
● Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı, MediaCat.
● Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat.
● Arzu Çekirge Paksoy, Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Rota Yayınları.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
5 |
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
4 |
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
4 |
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
3 |
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
4 |
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
3 |
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
5 |
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
5 |
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
3 |
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
4 |
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
15 |
30 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
58 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
138 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |