DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60212METOZ-IMC0563 | İç Mimarlık ve Mobilya Tarihi | 2 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, mobilyanın başlangıcından günümüze evrimi hakkında temel bilgiler vermektir. Bu nedenle tarihsel gelişimin ana hatları üzerinde durulacaktır. Ders, mobilya tasarımı ve üretim teknikleri hakkında pratik ve teorik bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler, mobilya tasarımı ve endüstrisinin tarihsel evrimini anlama konusunda genel bir fikir edineceklerdir. Öğrenciler, antik çağlardan günümüze eşsiz kültürel ortamların ayrılmaz bir parçası olan mobilyaların evrimsel gelişim sürecini öğreneceklerdir. Değişen mobilya tasarımının yanı sıra malzeme ve detay gibi bileşenler de incelenecektir. Tarihsel bilgiler, iç ortamların tasarımındaki değişimi şekillendiren coğrafi, sosyal, ekonomik, politik ve teknik etkilere atıfta bulunularak sunulmaktadır. |
• Dersler Beykoz Üniversitesi sistemi üzerinden online yapılacaktır. Tüm ödevlerin ortalaması performans notu olarak değerlendirilecektir. Ara ve final sınavları ders süreci ve öğrenci sayısına göre daha sonra duyurulacaktır. • Ödev gönderimi için çalışmaların Poster sunumu olarak PDF formatında yüklenecektir. • Sınavda yada ödev teslimlerinde kopya kabul edilemez ve bu derste de hoş görülmeyecektir. Herhangi bir kopya yaşanması durumunda kayıt altına alınacak ve gerekli işlemler yapılacaktır. Üniversitenin ilgili politikası için lütfen Beykoz Üniversitesi yönetmeliklerine bakınız. • Lütfen, oluşturduğunuz her dijital dosyanın, eğitim materyali oldukları için telif hakkı koruması altında olduğunu unutmayın. Bu nedenle lütfen telif hakkı mevzuatına bakın ve kopyadan kaçının, alıntı kullandığınız takdirde kaynakça ve alıntı kodu ile belirtin üçüncü şahıslarla belge paylaşmaktan kaçının. • Her çevrimiçi derste, öğrenciden dersin geri bildirimi ile ilgili küçük bir ödev istenecektir. Bu geri bildirim aynı zamanda katılım amacıyla da kullanılacak ve performans notuna katkı sağlayacaktır. (Öğrenmenin ve performans değerlendirmenin sürdürülebilirliği açısından %80 devam zorunluluğu vardır.) |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mobilyanın tarihsel gelişim sürecini özetler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mobilya üzerinden dönem okuması yapabilir. |
||
2) Teknolojik gelişmelerin mobilya üzerindeki etkilerini açıklar. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mobilya tarihi hakkında öğrendiklerini sözlü ya da yazılı olarak aktarır. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Ders içeriği, ders müfredatı ve ders kurallarının tanıtımı. | ||
2) | Antik Çağ Dünyasında Mobilya: Neolitik Devrimden Roma İmparatorluğuna 3000 BC-640 AD | ||
3) | Ortaçağ Döneminde Mobilya: Gotik- Rönesans 1100-1600 | ||
4) | Avrupa Saray Stilleri: Barok, Regence, 1600-1700 | ||
5) | Avrupa Saray Stilleri: Rokoko, Neo-Klasik 1700-1800 | ||
6) | 19. Yüzyıl’ın İkonları: Regency, Victorya stilleri | ||
7) | 19. Yüzyıl’ın İkonları: Ampir ve Biedermeier stilleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Arts &Crafts and Art Nouveau Akımlarında Estetik Hareketi ve etkileri | ||
10) | Hollywood Çağı; Art Deco Hareketi ve De Stijl | ||
11) | Bauhaus: I. Dönem (dışavurumcu detaylar) (1919-1928) and II. Dönem (seri üretim) (1928-1930) | ||
12) | International Stil: Savaş Araştırmaları ve Mobilya Teknolojileri | ||
13) | 20th Yüzyıl: Modernite and Pop Kültür | ||
14) | Postmodern estetik 60’lardan günümüze | ||
15) | Yarı Yılsonu Sınavı | ||
16) | Yarı Yılsonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Marley, John. 1999. The History of Furniture, United Kingdom. Gedik, Yeşim. 2004, Antika Mobilya, Şayıs Yayını, İstanbul. • Adler, J. (2012). 100 Ways to Happy Chic Your Life, Sterling Signature. • Andrianou D. (2009). The Furniture and Furnishings of Ancient Greek Houses and Tombs, NewYork: Cambridge UP. • Blanck, H. (1999). Eski Yunan ve Roma’da Yaşam, İstanbul: Arion Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | • Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time, Litchfield, Frederick, 1850-1930, E-BOOK, 2014 • Furniture design: an introduction to development, materials and manufacturing , Lawson, Stuart, E-BOOK, 2013 • Decorative art [electronic resource] , Jacquemart, Albert, E-BOOK, 2012 • Interior decorating in nineteenth-century France : the visual culture of a new profession Lasc, Anca I E-BOOK, 2018 • Eileen Gray : her work and her world , Goff, Jennifer, E-BOOK, 2015 • Limited Edition : Prototypes, One-Offs and Design Art Furniture Lovell, Sophie.E-BOOK, 2013 • Bauhaus : 1919-1933, Weimar-Dessau-Berlin / Siebenbrodt, Michael, E-BOOK, 2009 • Furniture for interior design / Sam Booth and Drew Plunkett ; senior editor, Peter Jones, Booth, Sam, E-BOOK, 2014 • Ancient Egyptian Furniture Volume I: 4000 -- 1300 BC Killen, Geoffrey, E-BOOK, 2017 • Ancient Egyptian furniture. Volume II, Boxes, chests and footstools , Killen, Geoffrey, E-BOOK, 2017 • Ancient Egyptian furniture. Volume III, Ramesside furniture , Killen, Geoffrey, E-BOOK, 2017 • Art of the 20th century, Eimert, Dorothea, E-BOOK | 2016 • The future of architecture, since 1889, Cohen, Jean-Louis,. 2016 |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | |||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 98 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |