Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenci; tasarladığı mekânları sanal ortamda görselleştirir, AutoCAD programı ile bilgisayar ortamında mekân tasarlar ve yapılan bu tasarımların bilgisayar ortamında teknik çizimlerini düzenler. Teknik çizim dilinde AutoCAD programını etkin şekilde kullanır, mesleki dilindeki çıktıları gerekli bilgisayar programları kullanarak ilgili kişilerin anlayabileceği şekilde hazırlar, ilgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde, AutoCad programında temel komutlar; çizim nesne düzenleme ve nesne kenetleme, 2 boyutlu çizim üzerinde katman ve katman araçları, seçme,zoom komutları, tarama yapma ve taramanın düzeltilmesi, çizim üzerinde yazı yazma ve yazıyı düzenleme, tablo oluşturma ve hızlı seçim yapma komutları, hazırlanmış bir çizim üzerinden ölçülendirme yapma ve ölçülendirme ayarları, blok hazırlama ve hazırlanan blokları yönetme, nesneye ait mesafe açı gibi özellikler, program özellikleri, çizim sıralaması, baskı alma işlemi ayarları konuları yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Autocad programının tasarım alanındaki etkilerini, yerini ve önemini açıklayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) CAD/CAM programlarının çalışma prensibini açıklayabilir.
|
2) Autocad programında herhangi bir mekanın ya da ürünün tasarımını yapabilir.
|
3) Farklı geometrilerde olan herhangi bir tasarımın 2 boyutlu çizimini yapabilir.
|
4) 2 boyutlu çizimi Autocad komutları kullanarak farklı görünüşlerde sunabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu çizimi yazı, ölçü, tarama gibi farklı teknikler kullanarak üretim çizimlerini oluşturabilir.
|
2) Çizimini ve sunumunu yaptığı tasarımın ya da projenin istenilen her boyutta ve ölçekte çıktılarını alabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders Tanıtımı. Derste öğrenilecek kavramların anlatılması. Ders içeriğinin haftalara göre anlatılması. Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması. Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması. CAD/CAM çalışma prensipleri.
|
|
|
2) |
AutoCAD Programı Ara yüzü. |
|
|
3) |
AutoCAD programında, temel komutlar; nesne kenetleme komutları, seçme, zoom komutları, ekran düzenleme komutları, çizim yardımcı komutları, çizim komutları.
|
|
|
4) |
AutoCAD programında, çizim komutları ve kullanımı, çizim yapma aşamalarında koordinat sistemlerini kullanabilme
|
|
|
5) |
AutoCAD programında, çizim komutları ve kullanımı. |
|
|
6) |
AutoCAD programında düzenleme komutları ve kullanımı.
|
|
|
7) |
AutoCAD programında düzenleme komutları ve kullanımı.
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
AutoCAD programında çizim üzerinde yazı yazma ve yazıyı düzenleme, tablo oluşturma ve hızlı seçim yapma komutları. Çizimlere yazı ekleme.
|
|
|
10) |
AutoCAD programında, tarama yapma ve taramanın düzeltilmesi, 2 boyutlu çizim üzerinde katman ve katman araçları.
|
|
|
11) |
AutoCAD programında, Blok hazırlama ve hazırlanan Blokları yönetme, nesneye ait mesafe açı gibi özellikler.
|
|
|
12) |
AutoCAD programında, Ölçülendirme ve ölçülendirme yazılarını ayarlama
|
|
|
13) |
Program özellikleri, çizim sıralaması, program içinde resim kullanımı, BDÇ programları arası veri dönüşümleri
|
|
|
14) |
Yazıcı ayarları ve çıktı alma, çıktı kontrolü. |
|
|
15) |
Final |
|
|
16) |
Final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
1 |
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
1 |
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
1 |
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
1 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
1 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
1 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
1 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
1 |
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
5 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
5 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
5 |
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|