ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212TATOZ-IMC0362 İç Mimarlıkta Temel Tasarım II 1 Bahar 2 2 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi BURCU TÖZÜN ORGAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi BENGÜ BİLGİÇ
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İç Mimarlıkta Temel Tasarım I dersinin devamı olarak, İç Mimarlıkta Temel Tasarım II dersinin amacı; Tasar Öğesi olarak Mekân, Strüktür, Boyut kavramının ele alınması ve bu bağlamda öğrencilerin fikirden tasarıma uzanan süreci metodolojik olarak tasarlayabilmeleri, yönetebilmeleri ve kendi projelerinde uygulayabilmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriği: Mekan ve Strüktür Kavramının Tanımlanması; mekan organizasyonları: bütünleyici, birleşik, bağımsız, bitişik mekan organizasyonları; Uygulama odaklı bu ders boyunca, tasarım süreci, tasarımsal düşünme, yaratıcı düşünme, gibi konular öğrencilerin mekan kavramını anlama ve projelerinde uygulamaya yönelik kavramları yer alır.

Derse Özgü Kurallar

-Derslerde tüm çizim malzemelerini bulundurulması zorunludur.
- Gereksiz cep telefonu kullanmak yasaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarım temel elemanlarından mekan kavramı ile ilgili kavramsal bilgileri, mekan bileşenleri, yerleşim, gibi kavramsal konuların yanı sıra, kütle, strüktür, yakin çevre ve iç mekan ile ilgili bilgileri kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mekan kavramı ile ilgili üç boyutlu çalışmaları kapsayan ; strüktür, kütleler arası bağlantı, kütle ve yakın çevresi ve iç mekan konularında kazandığı kavramsal bilgileri tasarıma uyarlayabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hem bireysel ve hem de grup çalışmaları için gereken görev ve sorumluluklarını tanımlayabilir ve yerine getirir.
  2) İç mekan tasarımı ile ilgili sürekli araştırma yapabilir, yorumlama ve eleştirel bakış açısı ile bunları sentezleyebilir.
  3) Tasarlama, araştırma ve uygulama konularında gereken bilgi ve becerileri açıklar ve iş hayatında uygular.
  4) Sunum ve iletişim teknikleri ile ilgili her türlü tasarım problem ve çözümünü aktarabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin Amaç ve Kapsamı; Derste kullanılacak olan malzemelerin tanıtımı; Mekan Kavramı; Bir tasar öğesi olarak mekan; Mekanın Oluşumu ve Mekan Bileşenleri. I. dönem konularını tekrarlama.
2) I. MEKAN VE STRÜKTÜR: Strüktür Kavramı ve doğadaki örneklerinin incelenmesi; Strüktür Türleri; Ahşap, Çelik, Betonarme, Yığma, Karma, Gergi strüktür türleri ile ilgili örneklerin incelenmesi; UYGULAMA I: Strüktür konu ve malzemesinin seçimi.
3) ÇEVRE, KÜTLE VE IŞIK: Doğal ve yapay çevre; doğal ve yapay çevrenin yapısı; Kütle kavramı; Kütle olarak yapı ve çevre ilişkisi; UYGULAMA 2: Çevre ve kütle yerleşimi ile ilgili konu ve malzemenin seçimi.
4) DIŞ VE İÇ MEKANDA SOYUT VE SOMUT KAVRAMLARIN İRDELENMESİ: Dış ve iç mekan kavramı; İç mekanın oluşumu; İç mekan organizasyon ve türleri; UYGULAMA 3: Konu ve malzemenin seçimi
5) Yapılan uygulamaların değerlendirilmesi ve malzeme seçimi.
6) Uygulamaların değerlendirilmesi ve malzeme seçimi.
7) Uygulama I, II ve III Çalışmalarının Değerlendirilmesi
8) ARA SINAV
9) GÜNCEL SANAT VE TASARIM AKIMLARINDA MEKAN: Güncel Sanat ve Tasarım Akımları; Güncel Sanat ve Tasarım Akımlarında Mekan. ATÖLYE ÇALIŞMASI: Konu, yer ve malzeme seçimi.
10) Atölye Çalışmasının Tasarımı.
11) Atölye Çalışma Konusunun Uygulanması.
12) Atölye Çalışmasının Uygulanması ve Teslime Hazırlanması.
13) Atölye Çalışmasının Uygulanması.
14) Atölye çalışmasının teslimi.
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kari Jormakka ( ) Basics Design Methods,.
M.Hegger, H. Drexler ( ) Basics Materials,.
Hulusi Güngör (2005 ), Temal Tasar, Esen Ofset ve Yayıncılık, istanbul.
Jon Allen (2012), Making Geometry, Floris Publishing.
Karen A.Frank , Lynda H.Schnelkloth (1994), Ordering Space, Thamson Publishing.
Diğer Kaynaklar: 1. Stephen Pantex (2013) Design Basics 2D and 3D, Lauchania Publishing.
2. Gavin Ambrose ( 2010 ) Design Thinking, Ava, Switzerland.
3. Sylvia Leydecker (2016) Desingning Interior Architecture,
5. Hartmut Klein (2008 ) , Basicsprojevt planning, Birkhauser, Basel.
Peter Rowe( 1987), Design Thinking, Massahute Institute of Technology.
Noktadan Mekana (2012), DEU Yayınları. 1.Sınıf Mimarı Tasarım Ders Notları.



BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 5
2) Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. 3
3) Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. 4
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Ders 15 83
Laboratuvar 1 4
Uygulama 13 34
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Sunum / Seminer 3 3
Proje 2 2
Ödevler 12 12
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 151
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2
Ara Sınavlar 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 155
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6