Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Brief: Menü 1’in tanıtımı ve demo olarak pişirilmesi, tabaklanması, fotoğraflanması |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
2) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup1), İstasyon 2: Saucier (Grup2), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup3), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup4), İstasyon 5: Patissier(Grup5) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
3) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup2), İstasyon 2: Saucier (Grup3), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup4), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup5), İstasyon 5: Patissier(Grup1) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
4) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup3), İstasyon 2: Saucier (Grup4), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup5), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup1), İstasyon 5: Patissier(Grup2) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
5) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup4), İstasyon 2: Saucier (Grup5), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup1), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup2), İstasyon 5: Patissier(Grup3) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
6) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup5), İstasyon 2: Saucier (Grup1), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup2), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup3), İstasyon 5: Patissier(Grup4) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
7) |
Debrief: Menü 1’in değerlendirilmesi |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Brief: Menü 2’nin tanıtımı ve demo olarak pişirilmesi, tabaklanması, fotoğraflanması |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
10) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup1), İstasyon 2: Saucier (Grup2), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup3), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup4), İstasyon 5: Patissier(Grup5) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
11) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup2), İstasyon 2: Saucier (Grup3), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup4), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup5), İstasyon 5: Patissier(Grup1) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
12) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup3), İstasyon 2: Saucier (Grup4), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup5), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup1), İstasyon 5: Patissier(Grup2) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
13) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup4), İstasyon 2: Saucier (Grup5), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup1), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup2), İstasyon 5: Patissier(Grup3) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
14) |
İstasyon 1: Garde Manger (Grup5), İstasyon 2: Saucier (Grup1), İstasyon 3: Entremetier, Poissonier (Grup2), İstasyon 4: Rotisseur, Grillardin(Grup3), İstasyon 5: Patissier(Grup4) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
3 |
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
|
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
|
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
5 |
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
4 |
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
5 |
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
|
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
3 |
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
5 |
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|