Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Genel göstergebilim hakkında bilgi sahibi olur ve kuramcıları öğrenir.
|
2) Göstergebilimin tarihini öğrenir ve göstergebilimin temel kavramları öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Göstergebilime yön veren kuramcıların çözümleme yöntemlerini bilir ve göstergeleri yorumlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Göstergebilimin iletişim alanında gösterge yaratma ve çözümlemeyi bilir.
|
2) Göstergebilimde anlamlandırma sürecini bilir, kodlar, kod türleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dilbilim Tarihi |
|
|
2) |
Dilbilimin Konusu |
|
|
3) |
Dilbilim ve Sözbilimi |
|
|
4) |
Sesbirim |
|
|
5) |
Ferdinand de Saussure ve Dilbilim
|
|
|
6) |
Dilsel Gösterge Özellikleri |
|
|
7) |
Göstergebilim |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Gösterge, Göstergebilim ve Gösterge Türleri |
|
|
10) |
Göstergebilim Kuramcıları |
|
|
11) |
Charles Sanders Peirce Göstergebilim Kuramı |
|
|
12) |
Roland Barthes Yananlam, Düzanlam
|
|
|
13) |
Umberto Eco ve Göstergebilim
|
|
|
14) |
Göstergebilim ve anlatı çözümlemesi
|
|
|
15) |
Final Haftası
|
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ferdinand de Saussure, “Genel Dilbilim Dersleri”, Çev.: Berke Vardar, Birey ve Toplum Yayınları.
Berke Vardar, “Dilbilim Terimleri Sözlüğü”, Multilingual Yabancı Dil Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Nükhet Güz, “Etkili İletişim Terimleri Sözlüğü”, İnkilap Kitabevi.
Roland Barthes, “Göstergeler İmparatorluğu”, Yapı Kredi Yayınları, Çev.: Tahsin Yücel
Roland Barthes, “Göstergebilim Serüven”, Yapı Kredi Yayınları, Çev.: Mehmet Rifat, Sema Rifat
Roland Barthes, “Yazının Sıfır Derecesi Yeni Eleştirel Denemeler”, Yapı Kredi Yayınları, Çev.: Tahsin Yücel
Umberto Eco, “Açık Yapıt”, Çev.: Tolga Esmer, Can Yayınları
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
8 |
8 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
43 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
103 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |