DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213TATOZ-CFA0353 | Karakter Tasarımı I | 2 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇAĞAN UZMAN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin psikolojik, sosyolojik, antropolojik ve morfolojik yapısı detaylıca düşünülmüş, anatomik olarak tutarlı, hareket kabiliyeti yüksek, sürdürülebilir ve farklı mecralara aktarılabilir bir karakter tasarlanması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Film ve dizi karakterlerinin analizi, karakterler tasarımının genel prensiplerinin tanımlanması, karakter tasarımında anatominin gösterimi, hareket kabiliyetinin algılanması, karakter tasarımının farklı mecralarda kullanılabilirlik ilkesinin tartışılması, dijital ortamda karakter tasarımı geliştirilmesi (Adobe illustrator ve Adobe Photoshop üzerinden), karakter board çalışmasının tasarımı, Adobe After Effects yazılımında karakter rigleme ve iskelet oluşturma, karakter hareketlendirme, arka plan tasarımı, kamera hareketleri ve karakter ilişkilendirilmesi. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • Dijital Ortamda Karakter tasarımının temel prensiplerini kavrar. |
||
2) • Karakter tasarımlarını türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • Geleneksel animasyon üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve animasyon teknikleri uygular. |
||
2) • Çizgi filmde karakter tasarımı üretim sürecini deneyimler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İki boyutlu animasyon metotlarını sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | 1. Karakter tasarımına dair genel bilgi ve tartışma. Film ve dizi karakterlerinin incelenmesi, animasyonlarda karakter incelemeleri. Farklı kültürlerde farklı karakterler ve animasyonlar (japonya, abd, avrupa(tenten vb.) | ||
2) | 2. Karakterler tasarımının genel prensipleri. Karakterin kendi içindeki tutarlığı, kişiliğine göre belirlenen fiziki formlar, hatlar ve renkler, kişisel geçmişi (background). | ||
3) | 3. Karakter tasarlanırken dikkat edilmesi gereken noktalar. Anatomi, hareket kabiliyeti, farklı mecralarda kullanılabilirlik.(çizgi film için tasarlanan karakterin oyuncaklarından sinema filmine aktarımı gibi.) | ||
4) | 4. Karakter tasarımı fikirleri üzerine istişare, karakter eskizine başlangıç | ||
5) | 5. Karakter eskizlerinin devamı, modellerin hazırlanması | ||
6) | 6. Karakter eskizlerinin devamı ve bitirilmesi | ||
7) | 7. Karakterin t-pose çalışması farklı açılardan portre ve ifade çalışmaları | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | 9. Karakterin zıplama çalışması | ||
10) | 10. Adobe illustrator'da karakter board çalışması. Antropomorfizm ve serbest çizim çalışmaları. | ||
11) | Kanon ölçüleri, pozlar ve kıyafetler ve serbest çizim çalışmaları | ||
12) | 12. Dijital ortamda karakterin yürütme animasyonu (adobe illustrator ve after effects). Portre Çalışmaları: Genç, yaşlı, bebek vs. portreleri ve mimikler. | ||
13) | 14. Arkaplan tasarımı çalışmaları(speedpaint stilinde, adobe photoshop) | ||
14) | Karakter Analizleri: Kahramanlar, anti-kahramanlar, iyiler, kötüler, yardımcılar, feminen ve maskülen karakterler. | ||
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston • Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington • Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | Tasarım Felsefesine Giriş-İsmail Tunalı YEM Yayınları Bülent Özer-Kültür,Sanat, Mimarlık-YEM Yayınları Bauhaus-Modernleşmenin Tasarımı-Ali Artun-Esra Aliçavuşoğlu – İletişim Yayıncılık Bernhard Bürdek, Design History,Theory and Practice of Product Design • Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California • Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London • Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004 • Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998. • Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. • Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. • Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. • Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. • R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 • Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 • Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas • Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. | |
2) | Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. | |
3) | Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. | |
4) | Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. | |
5) | Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. | |
6) | Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. | |
7) | Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. | |
8) | Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. | |
9) | Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. | |
10) | Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. | |
11) | Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. | |
12) | Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. | |
13) | Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. | |
14) | Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. | |
15) | Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterim | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Projeler | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 100 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |