DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60413MEEOZ-LOG0145 | Logistics Planning and Modelling | 4 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET BİLGİN SÜME |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için kullanılan analitik modelleri tanımalarını, problemlerin nasıl modelleneceği, nasıl çözüleceği ve çözümlerin nasıl yorumlanacağı konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, model kavramı ve model kurma, matematiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama grafik algoritması), envanter modelleri, kuyruk modelleri, tedarik zinciri ulaştırma modelleri ve çok kriterli karar verme metotları (analitik hiyerarşi süreci (AHP)) konularını içermektedir. |
Bu dersi alacak öğrenciler Yöneylem Araştırması dersini almış ve başarıyla tamamlamış olmalıdır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gerçek bir problemi doğrusal programlama kullanarak matematiksel olarak modeller (formule eder). |
||
2) Doğrusal programlama ile modellenmiş problemleri grafik algoritması (yöntemi) ile çözer. |
||
3) Envanter model problemlerini çözer. |
||
4) Tedarik zinciri ulaştırma problemlerini çözer. |
||
5) Çok kriterli karar verme (Analitik hiyerarşi süreci (AHP)) problemlerini çözer. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kuyruk teorisi problemlerini çözer. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Model kavramı ve model Kurma | ||
2) | Model kavramı ve model kurma | ||
3) | Matematiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama) | ||
4) | Matemetiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama grafik algoritması) | ||
5) | Matematiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama grafik algoritması uygulamaları) | ||
6) | Envanter modelleri | ||
7) | Envanter modelleri | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Tedarik zinciri ulaştırma modelleri | ||
10) | Tedarik zinciri ulaştırma modelleri | ||
11) | Kuyruk modelleri | ||
12) | Kuyruk modelleri | ||
13) | Çok kriterli karar verme yöntemleri (Analitik hiyerarşi süreci (AHP)) | ||
14) | Çok kriterli karar verme yöntemleri (Analitik hiyerarşi süreci (AHP)) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | - Taha, H.A., Operations Research, Seventh edition, Prentice Hall, 2003. - Winston, W.L., Operations Research Applications and Algorithms, Fourth edition, Thomson, 2004. - Hillier, F.S., Lieberman, G.J., Introduction to Operations Research, Sixth edition, McGraw Hill, 1995. - Langford, J., W.; Logistics Principles and Applications, Mc Graw Hill, 1995. - Yöneylem Araştırması-I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2012. - Yöneylem Araştırması-II, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirebilir. | |
2) | Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklayabilir. | |
3) | Tedarik zinciri sürecini tüm yönleriyle değerlendirebilir. | |
4) | Satın alma ve tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklayabilir. | |
5) | Ulusal ve uluslararası mevzuat düzenlemelerini takip edebilir. | |
6) | Taşımacılık süreçleri, depo iş süreçleri, stok yönetimi, sipariş yönetimi, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme gibi lojistik faaliyetlerini yürütebilecek bilgiye sahip olur. | |
7) | Yönetim bilgi sistemlerinde lojistik operasyonlarını planlayabilir. | |
8) | Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. | |
9) | Proje yönetiminin aşamalarını iş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözmek için uygulayabilir. | |
10) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir. | |
11) | Dijitalleşme süreçlerinin lojistik operasyonlarında gerçekleşen gelişmelerini takip edebilir. | |
12) | Alana dair kuramsal bilgisini takım çalışmasıyla projelendirebilir ve topluluk önünde sunabilir. | |
13) | Alana dair kuramsal bilgisini analitik yöntemlerle değerlendirip yorumlayabilir. | |
14) | Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık sahibidir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 64 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 116 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |