DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60413MEEOZ-LOG0145 Logistics Planning and Modelling 4 Güz 1 2 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET BİLGİN SÜME
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için kullanılan analitik modelleri tanımalarını, problemlerin nasıl modelleneceği, nasıl çözüleceği ve çözümlerin nasıl yorumlanacağı konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders, model kavramı ve model kurma, matematiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama grafik algoritması), envanter modelleri, kuyruk modelleri, tedarik zinciri ulaştırma modelleri ve çok kriterli karar verme metotları (analitik hiyerarşi süreci (AHP)) konularını içermektedir.

Derse Özgü Kurallar

Bu dersi alacak öğrenciler Yöneylem Araştırması dersini almış ve başarıyla tamamlamış olmalıdır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gerçek bir problemi doğrusal programlama kullanarak matematiksel olarak modeller (formule eder).
  2) Doğrusal programlama ile modellenmiş problemleri grafik algoritması (yöntemi) ile çözer.
  3) Envanter model problemlerini çözer.
  4) Tedarik zinciri ulaştırma problemlerini çözer.
  5) Çok kriterli karar verme (Analitik hiyerarşi süreci (AHP)) problemlerini çözer.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kuyruk teorisi problemlerini çözer.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Model kavramı ve model Kurma
2) Model kavramı ve model kurma
3) Matematiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama)
4) Matemetiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama grafik algoritması)
5) Matematiksel model çözüm yöntemleri (doğrusal programlama grafik algoritması uygulamaları)
6) Envanter modelleri
7) Envanter modelleri
8) ARA SINAV
9) Tedarik zinciri ulaştırma modelleri
10) Tedarik zinciri ulaştırma modelleri
11) Kuyruk modelleri
12) Kuyruk modelleri
13) Çok kriterli karar verme yöntemleri (Analitik hiyerarşi süreci (AHP))
14) Çok kriterli karar verme yöntemleri (Analitik hiyerarşi süreci (AHP))
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları
Diğer Kaynaklar: - Taha, H.A., Operations Research, Seventh edition, Prentice Hall, 2003.
- Winston, W.L., Operations Research Applications and Algorithms, Fourth edition, Thomson, 2004.
- Hillier, F.S., Lieberman, G.J., Introduction to Operations Research, Sixth edition, McGraw Hill, 1995.
- Langford, J., W.; Logistics Principles and Applications, Mc Graw Hill, 1995.
- Yöneylem Araştırması-I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2012.
- Yöneylem Araştırması-II, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirebilir.
2) Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklayabilir.
3) Tedarik zinciri sürecini tüm yönleriyle değerlendirebilir.
4) Satın alma ve tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklayabilir.
5) Ulusal ve uluslararası mevzuat düzenlemelerini takip edebilir.
6) Taşımacılık süreçleri, depo iş süreçleri, stok yönetimi, sipariş yönetimi, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme gibi lojistik faaliyetlerini yürütebilecek bilgiye sahip olur.
7) Yönetim bilgi sistemlerinde lojistik operasyonlarını planlayabilir.
8) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
9) Proje yönetiminin aşamalarını iş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözmek için uygulayabilir.
10) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir.
11) Dijitalleşme süreçlerinin lojistik operasyonlarında gerçekleşen gelişmelerini takip edebilir.
12) Alana dair kuramsal bilgisini takım çalışmasıyla projelendirebilir ve topluluk önünde sunabilir.
13) Alana dair kuramsal bilgisini analitik yöntemlerle değerlendirip yorumlayabilir.
14) Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık sahibidir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 52
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 7 14
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 64
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 116
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4