Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Açık, hedefli ve ölçülebilir medya planları geliştirip, yazıp ve sunabilir.
|
2) Stratejik Planlamada araştırma verilerinin nasıl kullanılacağını öğrenir.
|
3) Medya planlamacısının değişen rolünü tanır.
|
4) Verimliliği maksimize edecek ve ölçülebilir bir maliyet yapısını amaçlayan medya satın alma stratejileri oluşturabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Geleneksel ve çağdaş kanalların etkin kullanımıyla iletişim stratejileri geliştirebilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Erişim, frekans, görme fırsatı gibi medya planlama kavramlarına hakim olur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Medya planlaması dersi hakkında genel bilgi ve giriş. Medya sınıflaması, medya mesajının özellikleri, medya planlama nedir, pazarlama karmasının medya planına olan etkileri |
|
|
2) |
Pazarlama, reklam ve medya ilişkisi ve medya planlama aşamalarının ele alınması.
|
|
|
3) |
Medya ve tüketici tercihleri . Medya planlamada temel ve ileri kavramlara giriş.
|
|
|
4) |
Medya planlamasında kontrol edilemeyen iç ve dış faktörlerin değerlendirilmesi, medya planmasında karşılaşılan zorluklar. Medya planlamada kulanılan mecraların ölçüm yöntemleri
|
|
|
5) |
Medya planlamasında mecra seçimi ve mecraların medya planlamasına göre özelliklerinin değerlendirilmesi, televizyon ve gazete mecralarının olumlu ve olumsuz yönlerinin medya planlaması açısından değerlendirilmesi.
|
|
|
6) |
Hedef kitle analizi, medya planlamada yaratıcılık.
|
|
|
7) |
Medya karması stratejilerinin oluşturulması
|
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Medya Planlama ve Bütçe
|
|
|
10) |
Dijital Mecrada Medya Planlama
|
|
|
11) |
Genel değerlendirme.
|
|
|
12) |
Medya planlamasında yaratıcı stratejiler.
|
|
|
13) |
Örnek medya planı değerlendirmeleri.
|
|
|
14) |
Uygulama |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
25 |
25 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
109 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
9 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
118 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |