Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Açık, hedefli ve ölçülebilir medya planları geliştirip, yazıp ve sunabilir.
|
2) Stratejik Planlamada araştırma verilerinin nasıl kullanılacağını öğrenir.
|
3) Medya planlamacısının değişen rolünü tanır.
|
4) Verimliliği maksimize edecek ve ölçülebilir bir maliyet yapısını amaçlayan medya satın alma stratejileri oluşturabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Geleneksel ve çağdaş kanalların etkin kullanımıyla iletişim stratejileri geliştirebilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Erişim, frekans, görme fırsatı gibi medya planlama kavramlarına hakim olur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Medya planlaması dersi hakkında genel bilgi ve giriş. Medya sınıflaması, medya mesajının özellikleri, medya planlama nedir, pazarlama karmasının medya planına olan etkileri |
|
|
2) |
Pazarlama, reklam ve medya ilişkisi ve medya planlama aşamalarının ele alınması.
|
|
|
3) |
Medya ve tüketici tercihleri . Medya planlamada temel ve ileri kavramlara giriş.
|
|
|
4) |
Medya planlamasında kontrol edilemeyen iç ve dış faktörlerin değerlendirilmesi, medya planmasında karşılaşılan zorluklar. Medya planlamada kulanılan mecraların ölçüm yöntemleri
|
|
|
5) |
Medya planlamasında mecra seçimi ve mecraların medya planlamasına göre özelliklerinin değerlendirilmesi, televizyon ve gazete mecralarının olumlu ve olumsuz yönlerinin medya planlaması açısından değerlendirilmesi.
|
|
|
6) |
Hedef kitle analizi, medya planlamada yaratıcılık.
|
|
|
7) |
Medya karması stratejilerinin oluşturulması
|
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Medya Planlama ve Bütçe
|
|
|
10) |
Dijital Mecrada Medya Planlama
|
|
|
11) |
Genel değerlendirme.
|
|
|
12) |
Medya planlamasında yaratıcı stratejiler.
|
|
|
13) |
Örnek medya planı değerlendirmeleri.
|
|
|
14) |
Uygulama |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
4 |
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
4 |
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
3 |
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
3 |
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
2 |
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
4 |
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
4 |
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
4 |
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
4 |
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
4 |
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
4 |
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
3 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
4 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
1 |
10 |
10 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |