Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Medya tanımı ve türlerini açıklar.
|
2) Geleneksel ve yeni medya uygulamalarını karşılaştırır.
|
3) Medya ve psikoloji ilişkisini açıklar.
|
4) Medya psikolojisi olgusunun içeriğini tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Medya içeriklerinin bireyler üzerindeki psikolojik etkilerini analiz eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Medyanın bireyler ve toplum üzerindeki psikolojik etkilerini bağımsız olarak araştırır ve değerlendirme yetkinliği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Medya psikolojisine giriş |
|
|
2) |
Medya psikolojisinde güncel durum ve uygulamalar |
Zorunlu okumalar
|
|
3) |
Medya araştırmalarında teorik konular ve etki geleneği |
Zorunlu okumalar
|
|
4) |
Medya psikolojisinde araştırma yöntemleri ve tasarımı |
Zorunlu okumalar
|
|
5) |
Ve şimdi reklamlar: Bilişsel ve davranışsal etkiler |
Zorunlu okumalar
|
|
6) |
Medyada şiddet ve biçimleri |
Zorunlu okumalar
|
|
7) |
Kurgudan korkmak: Korku medyası |
Zorunlu okumalar
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Medyada toplumsal cinsiyet temsilleri |
Zorunlu okumalar
|
|
10) |
Video oyunlarda şiddet temsili ve etki araştırmaları |
Zorunlu okumalar
|
|
11) |
Video oyun bağımlılığı ya da oyunların iyileştirici gücü |
Zorunlu okumalar
|
|
12) |
Çevrimiçi riskler: Çocuklar, ergenler ve internet |
Zorunlu okumalar
|
|
13) |
Yapay zeka ve algoritmik yanlılık/ayrımcılık |
Zorunlu okumalar
|
|
14) |
Medya okuryazarlığı ve önemi |
Zorunlu okumalar
|
|
15) |
Final Sınavları |
|
|
16) |
Final Sınavları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
50 |
100 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
50 |
50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
200 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |