Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimari bir öğe olan yüzey renginin bileşenlerini tanımlar ve yüzey rengine yönelik renk düzenlerini kavrar.
|
2) Işık renginin bileşenlerini açıklayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yüzey rengi ile ışık renginin ilişkisini kurabilir ve projelerinde uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İki ve üç boyutta renk düzeni seçeneklerini analiz edebilir ve bunu uygulayabilir.
|
2) İç mekanda tutarlı ve bilimsel bir biçimde renk tasarımını uygulayabilir ve meslek hayatında bunu tasarımı ile sentezleyebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Renklerin karışımı, toplamsal- çıkarımsal bileşim, gözün renksel uyması, çevre etkisi |
|
|
1) |
Dersin içeriği konusunda bilgilendirme. Renk kavramı, mimaride rengin önemi, renk-doku ilişkisi, yüzey renklerine ilişkin iki boyutlu dizgeler ve günümüzde kullanılan kavramlar, rengin üç bileşeni, yüzey rengi dizgeleri |
|
|
2) |
Üç boyutlu yüzey rengi dizgelerinden Munsell Renk Dizgesi ve Munsell Renk Katısı’nın genel özellikleri. |
|
|
3) |
Munsell Renk Dizgesi aracılığı ile rengin bileşenlerini simgelemeye yönelik alıştırma uygulamaları |
|
|
4) |
Munsell Renk Dizgesi aracılığı ile rengin bileşenlerini simgelemeye yönelik alıştırma uygulamaları |
|
|
5) |
Renkli-renksiz ışık, yüzey nesne tanım ve özellikleri, görünen renk ve öz renk |
|
|
7) |
Görsel algı, renkte karşıtlık, genel renk düzenleme kuralları, iki boyutta ve iç mekanda ışık-renk ilişkisi |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Doymuşluk karşıtlığı uygulaması |
|
|
10) |
Değer karşıtlığı uygulaması |
|
|
11) |
İki ve üç boyutta renk düzenlerinin karşılaştırılması |
|
|
12) |
İç mekan renk düzenlerine ilişkin genel ilkeler |
|
|
13) |
Renk tasarımında bilgisayar programı kullanımı. İç mekan renk tasarımı uygulaması |
|
|
14) |
İç mekan renk tasarımı uygulaması |
|
|
15) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Munsell, A. H., A Color notation, Munsell Color Comp., N Y, 1971.
Sirel, Ş., Kuramsal Renk biligisi, İstanbul, 1974.
Beazley, M., The Color Book, London, 1997.
Berns, R., S., Billmeyer and Saltzman’s Principles of Color Technology, JohnWiley
Ünver, R., Öztürk, L., “Toplu Konutlarda Yapı Dış Yüzü Renklendirmesinde Temel İlkeler ve Öneriler”; YTÜ Araştırma Fonu- Proje No. 99-03-01.02, 2002
|
Diğer Kaynaklar: |
Complete Color Harmony Workbook, ISBN -13 978 1 59253 329 9, Rockport Publishers, Massachusetts, 2007.
RAL Color Feeling-TrendsColour Chips Combinations 07/08-10/11, Germany.
Lenclos, J. P., Couleurs du Monde; ISBN 2 281 19116 8 Le Moniteur, Paris, 1999.
Luke, J.T., The Munsell Color System: A Language for Color, Fairchild Publications, New York, 1996.
CIE, Color Notations and Color Order Systems, No 124/1,1997.
Sirel. Ş., Kuramsal Renk Bilgisi, Kutulmuş Matbaası, İstanbul, 1974.
Munsell Renk Kitabı ve RAL Renk Kataloğu.
DIALux, Relux vb. aydınlatma programları
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
3 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
2 |
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
1 |
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
3 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
3 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
|
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
3 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
|
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
5 |
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
1 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
|
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
1 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|