Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimari bir öğe olan yüzey renginin bileşenlerini tanımlar ve yüzey rengine yönelik renk düzenlerini kavrar.
|
2) Işık renginin bileşenlerini açıklayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yüzey rengi ile ışık renginin ilişkisini kurabilir ve projelerinde uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İki ve üç boyutta renk düzeni seçeneklerini analiz edebilir ve bunu uygulayabilir.
|
2) İç mekanda tutarlı ve bilimsel bir biçimde renk tasarımını uygulayabilir ve meslek hayatında bunu tasarımı ile sentezleyebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin içeriği konusunda bilgilendirme. Renk bilgisi, renk kavramları |
|
|
2) |
Renk Uyumları, Monokromatik Renk Uyumu, anlatım ve uygulama |
|
|
3) |
Renk Uyumları, Monokromatik Renk Uyumu, uygulama |
|
|
4) |
Renk Uyumları, Analog Renk Uyumu( komşu renkler), anlatım ve uygulama |
|
|
5) |
Renk uyumları, Analog Renk Uyumu( komşu renkler uygulama |
|
|
6) |
Renk Uyumları komplementer (tamamlayıcı) Renk Uyumu, anlatım ve uygulama |
|
|
7) |
Renk Uyumları komplementer (tamamlayıcı) Renk Uyumu, uygulama |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Renk Uyumları, Çarpraz Tamamlayıcı(split komplementer) Renk Uyumu, anlatım ve uygulama |
|
|
10) |
Renk Uyumları, Çarpraz Tamamlayıcı(split komplementer) Renk Uyumu, uygulama |
|
|
11) |
Renk Uyumları, Üçlü Renk Uyumu (Triadik) anlatım ve uygulama |
|
|
12) |
Renk Uyumları, Üçlü Renk Uyumu (Triadik) uygulama |
|
|
13) |
Renk Uyumları, Çift Tamamlayıcı (Tedradik komplementer) Renk Uyumu, anlatım ve uygulama |
|
|
14) |
Renk Uyumları, Çift Tamamlayıcı (Tedradik komplementer) Renk Uyumu, uygulama |
|
|
15) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Munsell, A. H., A Color notation, Munsell Color Comp., N Y, 1971.
Sirel, Ş., Kuramsal Renk biligisi, İstanbul, 1974.
Beazley, M., The Color Book, London, 1997.
Berns, R., S., Billmeyer and Saltzman’s Principles of Color Technology, JohnWiley
Ünver, R., Öztürk, L., “Toplu Konutlarda Yapı Dış Yüzü Renklendirmesinde Temel İlkeler ve Öneriler”; YTÜ Araştırma Fonu- Proje No. 99-03-01.02, 2002
|
Diğer Kaynaklar: |
Complete Color Harmony Workbook, ISBN -13 978 1 59253 329 9, Rockport Publishers, Massachusetts, 2007.
RAL Color Feeling-TrendsColour Chips Combinations 07/08-10/11, Germany.
Lenclos, J. P., Couleurs du Monde; ISBN 2 281 19116 8 Le Moniteur, Paris, 1999.
Luke, J.T., The Munsell Color System: A Language for Color, Fairchild Publications, New York, 1996.
CIE, Color Notations and Color Order Systems, No 124/1,1997.
Sirel. Ş., Kuramsal Renk Bilgisi, Kutulmuş Matbaası, İstanbul, 1974.
Munsell Renk Kitabı ve RAL Renk Kataloğu.
DIALux, Relux vb. aydınlatma programları
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
3 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
2 |
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
3 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
2 |
8 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
2 |
20 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
6 |
6 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
96 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
6 |
6 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
14 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
110 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |