Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimarlığın tarihsel gelişimi içerisinde tanımlar.
|
2) Mimarlığı kültür tarihi çerçevesinde ifade eder.
|
3) Mimarlığın yoğun simgesel anlamlarını açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimarlık tarihini içinde bulunduğu çevreyi değerlendirmede kullanabilir.
|
2) Mimarlık tarihi ile kentin yapısını çözümleyebilir.
|
3) Kent içindeki mimarlık örneklerini tartışabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimari tasarımlarını mimarlık tarihini göz önünde bulundurarak yapılandırabilir.
|
2) Kent içerisinde işlevini yitirmiş yapılara yeni işlevler önerebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş, ders içeriği üzerinde tartışma ve dersin gereklilikleri hakkında konuşma. |
|
|
2) |
Kültür, sanat ve mimarlık tarihine giriş. Tarih öncesi insanlar neden ve nerede sanat yapar? Sanat yaparken ne tür malzemeler kullanır? |
|
|
3) |
Antik Mısır sanat ve mimarlığı. Kent ve su kültürü. Barajlar ve bayındırlık. Ücretli emeğin ortaya çıkışı. Sanat ve mimarlıkta atölye kültürü. İktidar sanat ve mimarlık arasındaki ilişkiler. |
|
|
4) |
Antik Yunan sanat ve mimarlığı. Tanrılara adanan mükemmelliyetçi sanat. Antik yunan vazoları ve çağdaş insana anlattıkları. |
|
|
5) |
Antik Roma sanat ve mimarlığı. Yunan sanatının etkileri. Natüralist sanat. Sanat, mimarlık ve propaganda. |
|
|
6) |
Bizans sanat mimarlığı. İkona, ikona kırıcılık, imgenin gücü ve anlamı üzerindeki tartışmalar. Bazilikal yapı tipi. |
|
|
7) |
Romanesk mimarlık ve hac çağında mimarlık. Manastırların toplumsal, kültürel ve ekonomik önemi. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
8) |
|
|
|
9) |
Gotik sanat ve mimarlık. Gotik dönemdeki önemli siyasal, toplumsal ve kültürel gelişmeler ve bu gelişmelerle Gotik mimarlık arasındaki bağlar. Katedrallerin ortaya çıkışı ve adı bilinen ilk Gotik dönem mimarı. Uluslararası Gotik ve Saatler Kitabı olarak adlandırılan dua kitapları aracılığıyla yayılan stil. |
|
|
10) |
Rönesans ve yeni bir çağın ortaya çıkışı. Erken Rönesans sanat ve mimarlığı. Perspektifin matematiksel bir disiplin olarak sanatta uygulanmasıyla ortaya çıkan devrimci gelişim. |
|
|
11) |
Yüksek Rönesans ve dahî sanatçılar dönemi. |
|
|
12) |
Rönesans mimarlığı. Floransa Katedralinin devrim yaratan kubbesi ve Filippo Brunelleschi. Brunelleschi'nin Floransa'daki prestij yapıları. |
|
|
13) |
Rönesans mimarlığı II. Leon Battista Alberti ve Donato Bramante. Bramante ve Yüksek Rönesans'ın Floransa'dan çıkıp Roma'ya girmesi. |
|
|
14) |
Barok sanat ve Katolik Kilisesi'nin prestijini yeniden elde etme çabası. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
1 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
3 |
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
1 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
66 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |