Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Post-Prodüksiyon’un görsel içerik üretimi sürecindeki yerini ve önemini
tanımlar
|
2) Gelişmiş Post-Prodüksiyon tekniklerini tanıtır
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Adobe After Effects ve Davinci Resolve programlarını kullanma konusundaki
becerileri uygulamalar ile geliştirir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Profesyonel bir projede kurgunun, renk düzenlemenin ve görsel efektlerin
post-prodüksiyon aşamasındaki konumunu ve ilişkisini organize eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması; kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtılması. |
|
|
2) |
Materyal organizasyonu, proje taşıma yöntemleri, offline editing ve temel kesme teknikleri, akış oluşturma, timeline navigasyonu, transform parametreleri, metadata ve saha bilgisi kullanımı |
|
|
3) |
Timeline düzenleme, JKL tuşları ile edit ve trim, timecode kullanarak kurgu, kaynak üzerinden görüntü değişimi (replacement) |
|
|
4) |
Geçiş efektleri, efekt filteleri, görüntünün hızını değiştirme yöntemleri, önbelleğe görüntü kaydetme (render in place, caching) |
|
|
5) |
Renk düzenlemenin gelişimi, analog ve dijital görüntü renkleri, gamut, renk uzayı, gama eğrisi, sinema ve televizyon renk standartlarının anlatımı ve uygulaması, yardımcı araçların kullanımı (color scopes, zebra, auto-corrections |
|
|
6) |
Temel renk düzenleme araçları, renk yönetimi ile görüntü eşitleme, otomatik düzeltmeler, münferit renk kanalları üzerinde çalışma, renk eğrilerini kullanarak renk düzenleme, node’ları anlamak, node akışı oluşturmak, sahneler arası renk taşınması |
|
|
7) |
Basic color editing tools, image synchronization with color management, automatic corrections, working on individual color channels, color editing using color curves, understanding nodes, creating node flow, color migration between scenes |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yaratıcı renk düzenlemeleri üretmek, LUT kullanımı ve çeşitleri, siyah-beyaz bir görüntüyü düzenlemek, bilindik filmlerin görünüşlerini kopyalamak, LUT üretimi |
|
|
10) |
Projenin ses dengelemesi, temel ses efektleri, Görsel efektlere giriş, Node ve Layer tabanlı çalışma farkları, arayüzlerin tanınması ve örnek uygulamalar |
|
|
11) |
Fusion ve After Effects üzerinde karşılaştırmalı olarak proje üretimi, kamera materyalleri ile çalışma, yazı ekleme, maskeleme, efekt ekleme, keyframe’ler ile çalışma |
|
|
12) |
After effetcs üzerinde kj, açılış ve kapanış animasyonu üretme |
|
|
13) |
Projelerin yayınlanacağı medyuma göre ayarlanıp çıktı alınması, internet ve tv’ye göre çıktı alma, özel çıktı profilleri oluşturma ve kaydetme |
|
|
14) |
Yıl sonu sınavı Uygulamalar |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme |
|
2) |
Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme |
|
3) |
Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
|
4) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme |
5 |
5) |
Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme |
|
6) |
Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme |
|
7) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme |
|
8) |
Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme |
|
9) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
10) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme |
5 |
11) |
Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
12) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
40 |
80 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
170 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |