ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Radyo,Televizyon ve SinemaSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60211METOZ-RTS0467 Post-Prodüksiyon Uygulamaları 4 Güz 2 2 3 7
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. CEM YILDIRIM
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Sinema ve Televizyon yapımlarının, prodüksiyon aşamalarından sonraki
yayına hazırlanma süreçlerinin anlatılması hedeflenmektir. Kurgu (online ve offline), renklendirme, seslendirme, 2D ve 3D efektlerin yapım süreçleri, dublaj, miksaj ve yayın kopyalarının hazırlanma süreçlerinin uygulamalı olarak anlatılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği post-prodüksiyon akışı ve kurgu tekniklerini Davinci Resolve ve After Effects programları üzerinden ilerler.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Post-Prodüksiyon’un görsel içerik üretimi sürecindeki yerini ve önemini tanımlar
  2) Gelişmiş Post-Prodüksiyon tekniklerini tanıtır
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Adobe After Effects ve Davinci Resolve programlarını kullanma konusundaki becerileri uygulamalar ile geliştirir
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Profesyonel bir projede kurgunun, renk düzenlemenin ve görsel efektlerin post-prodüksiyon aşamasındaki konumunu ve ilişkisini organize eder.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması; kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtılması.
2) Materyal organizasyonu, proje taşıma yöntemleri, offline editing ve temel kesme teknikleri, akış oluşturma, timeline navigasyonu, transform parametreleri, metadata ve saha bilgisi kullanımı
3) Timeline düzenleme, JKL tuşları ile edit ve trim, timecode kullanarak kurgu, kaynak üzerinden görüntü değişimi (replacement)
4) Geçiş efektleri, efekt filteleri, görüntünün hızını değiştirme yöntemleri, önbelleğe görüntü kaydetme (render in place, caching)
5) Renk düzenlemenin gelişimi, analog ve dijital görüntü renkleri, gamut, renk uzayı, gama eğrisi, sinema ve televizyon renk standartlarının anlatımı ve uygulaması, yardımcı araçların kullanımı (color scopes, zebra, auto-corrections
6) Temel renk düzenleme araçları, renk yönetimi ile görüntü eşitleme, otomatik düzeltmeler, münferit renk kanalları üzerinde çalışma, renk eğrilerini kullanarak renk düzenleme, node’ları anlamak, node akışı oluşturmak, sahneler arası renk taşınması
7) Basic color editing tools, image synchronization with color management, automatic corrections, working on individual color channels, color editing using color curves, understanding nodes, creating node flow, color migration between scenes
8) Ara Sınav
9) Yaratıcı renk düzenlemeleri üretmek, LUT kullanımı ve çeşitleri, siyah-beyaz bir görüntüyü düzenlemek, bilindik filmlerin görünüşlerini kopyalamak, LUT üretimi
10) Projenin ses dengelemesi, temel ses efektleri, Görsel efektlere giriş, Node ve Layer tabanlı çalışma farkları, arayüzlerin tanınması ve örnek uygulamalar
11) Fusion ve After Effects üzerinde karşılaştırmalı olarak proje üretimi, kamera materyalleri ile çalışma, yazı ekleme, maskeleme, efekt ekleme, keyframe’ler ile çalışma
12) After effetcs üzerinde kj, açılış ve kapanış animasyonu üretme
13) Projelerin yayınlanacağı medyuma göre ayarlanıp çıktı alınması, internet ve tv’ye göre çıktı alma, özel çıktı profilleri oluşturma ve kaydetme
14) Yıl sonu sınavı Uygulamalar
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aleksey G. Sokolov Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu Agora Kitaplığı Türkçe
Diğer Kaynaklar: Daria Fissoun Colorist Guide to Davinci Resolve 17 & 18 Blackmagic Design
Online İngilizce, pdf

Dion Scoppettuolo Beginner’s Guide to Davinci Resolve 17 Blackmagic Design
Online İngilizce, pdf

Walter Murch Göz Kırparken İstanbul Film Akademisi Türkçe

Karen Pearlman Sinemada Ritimlerin Kurgusu Ayrıntı Yayınları Türkçe

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme
2) Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme
3) Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme
4) Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme 5
5) Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme
6) Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme
7) Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme
8) Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme
9) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme
10) Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme 5
11) Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır
12) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme
13) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 40 80
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 80
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 60
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 90
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 170
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 7