DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213METOZ-CFA0047 Proje Tasarımı (Çizgi Film Animasyon) 4 Güz 2 4 4 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi HALİL İBRAHİM BERAT İLK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Çizgi film teknikleri ile ilgili örnek kısa filmler izleyerek tasarlayacağı projeye ilişkin fikir bulur, karar verir ve paylaşır. Verilen geri bildirimler doğrultusunda fikrini geliştirir ve uygulamaya geçirir. Sinopsis yazımı, karakter tasarımı, storyboard ve animatik çalışması yapar. Hareket, arka plan ve zamanlama kurgusunu test eder. Filmini uygun medya ortamında sunar.
Dersin İçeriği: Fikir tasarlama ve geliştirme süreçleri tamamlandıktan sonra, proje tasarım sürecine başlanır. Hikaye tasarımı, sinopsis yazımı, karakter tasarımı, arka plan oluşturulması, animasyon tekniğinin seçimi aşamalarından sonra oluşturulan storyboard çalışmalarına geri bildirim verilerek revize sağlanır. Yapılan revizeler doğrultusunda ortaya çıkan animatik film, bitirme projesinde çıkacak eserin temellerini oluşturur.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Animasyon tekniklerini tanımlayabilmek.
  2) Animasyon yapım sürecini tanımlayabilmek.
  3) Animasyon yapımı prensiplerini kavramak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çizgi film teknikleri ile ilgili karar verir.
  2) Filmine fikir bulur.
  3) Fikrini paylaşır, geliştirir ve uygulamaya geçirir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Animasyonu gerçekleştirirken sahne tasarımı ve karakter tasarımı yapar.
  2) Film tekniğine uygun hareketlendirme çalışması yapar ve test eder. Hareket, arka plan ve zamanlama kurgusunu test eder.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Çizgi film ve animasyon örnekleri izlemek ve eleştiri yapmak
2) Kısa animasyon çalışmaları örneklerini bulmak ve analiz etmek
3) Fikir geliştirme süreci
4) Sinopsis oluşturma
5) Karakter tasarımı ve storyboard yapımı
6) Storyboardların düzenlenmesi ve eleştirisi
7) Animasyonda hareketlendirmeye başlamak
8) Vize Haftası
9) Hareketlendirme
10) Hareketlerin çizgi test eleştirisi
11) Çizilen karelerin boyanması
12) Çizilen karelerin renklendirilmesi
13) Animatik yapımı, kurgu ve ses faaliyetleri
14) Animatik Sunumu ve Revize
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir.
2) Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir.
3) Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir.
4) Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir.
5) Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir.
6) Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir.
7) Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir.
8) Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir.
9) Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir.
10) Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir.
11) Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir.
12) Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir.
13) Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir.
14) Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir.
15) Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Projeler 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 4 10 40
Ödevler 2 6 12
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 192
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 208
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 8