Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Reklamcılık alanındaki teorik kuramları ve temel reklam terminolojisi kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Reklamcılık alanında kullanılan araştırma yöntemleriyle markanın ihtiyacına uygun reklam kampanyası inşa eder.
|
2) ● Müşterinin gereksinimlerini ve hedef kitleyi dikkate alarak kurumsal kimlik tasarlar.
|
3) ● Reklamcılık alanındaki mevcut yaklaşımlarla kendi özgün yaklaşımlarını sentezler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Reklamlarda kullanılmak üzere çarpıcı, dikkat çekici ve özgün metin yaratır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1- Reklam ve tasarım ilişkisi
|
|
|
2) |
2- Reklam stratejisi, brief örnekleri, araştırma metotları. |
|
|
3) |
3- Öğrencilerin brief sunumları |
Projenin devamı için, öğrencilerden, bilinen bir marka seçmeleri ve o marka için daha sonra kampanyasını üretmek üzere hali hazırda olmayan bir ürün önermeleri istenecek. Ortak kararlaştırılan ürün için bir sonraki derste aşağıdaki maddeleri içeren bir brief sunumu hazırlamaları istenecek.
● Marka ve ürün hakkında bilgi
● Güçlü yönler/zayıf yönler/fırsatlar/tehditler
● Kilit rakipler ve piyasadaki konum
|
|
4) |
4- Sunum, öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim
Başarılı isim, slogan ve logo çalışmalarını içeren bir sunum yapılması,
Öğrencilerle birlikte isim ve slogan çalışılması, logo taslakları hazırlanması
|
|
|
5) |
5- Öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim |
|
|
6) |
6- Öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
Öğrencilerle birlikte isim çalışması, logo/taşıyıcı öğelerin finalize edilmesi,
|
|
|
7) |
Sunum, öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim
Başarılı ambalaj tasarımlarını içeren bir sunum yapılması,
Öğrencilerle birlikte ambalaj taslaklarının yapılması
|
|
|
8) |
Vize teslimi. |
Ambalaj tasarımlarının finalize edilmesi.
Final logo ve ambalaj tasarımlarının sunumlaştırarak proje dosyalarıyla birlikte teslim edilmesi.
|
|
9) |
9- Sunum, öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim
|
|
|
10) |
10- Öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
Öğrencilerle birlikte anahtar görsellerin finalize edilmesi
|
|
|
11) |
11- 9- Sunum, öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim
Anahtar görseli farklı mecralara göre uyarlama üzerine sunum yapılması,
Öğrencilerle birlikte uyarlamalara başlanması
|
|
|
12) |
12- Öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
|
|
|
13) |
13- Sunum, öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim
Ana görselin farklı mecralara uyarlamalarının finalize edilmesi
Sunum örnekleri gösterilmesi.
|
|
|
14) |
Sunum, öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim
Ana görselin farklı mecralara uyarlamalarının finalize edilmesi
Sunum örnekleri gösterilmesi. |
|
|
15) |
Dönem boyu yapılan çalışmaların üzerinden geçilmesi, kavramların pekiştirilmesi |
|
|
16) |
Öğrencilerden en az aşağıdaki maddeleri içeren bir sunum yapmaları ve teslim etmeleri istenecektir.
• Marka ve ürün
• Strateji
• İsim ve logo
• Ambalaj tasarımı ve mockup’lar
• Kampanya sloganı
• Anahtar görseller
• Mecra uyarlamaları ve mockup’lar
|
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Burtenshaw, K., Mahon, N. ve Barfoot, C. (2014) Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri (çev. Cansu Uçar). İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2013) Yaratıcı Tasarımın Temelleri (çev. Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan). İstanbul: Literatür Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2012) Yaratıcı Tipografinin Temelleri (çev. Bengisu Bayrak). İstanbul: Literatür Yayınları
● Heller, S. ve Vienne, V. (2016) Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir (çev. Bengisu Bayrak) İstanbul: Literatür Yayınları
● Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler
● Layout Workbook, A Real-World Guide to Building Pages in Graphic Design, Rockport Publishers Inc. ISBN: 9781592533527
● Letterhead and Logo Design 10, Sussner Design Company, Rockport Publishers Inc. ISBN: 9781592535798
● Graphic Designer's Essential Reference,Timothy Samara, Rockport Publishers Inc. ISBN: 9781592537433
● Reading images : the grammar of visual design / Gunther Kress and Theo van Leeuwen. 2nd ed. London : Routledge, 2006. 2006
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Görsel unsurları, anlaşılabilir, özgün ve işlevine uygun bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Görsel dilin tasarım yönünü güçlü bir iletişim aracı olarak görerek tanımlar. |
5 |
|
1.2 İletişim tasarımının tüm alanlarında güncel bilgiyi uygulamaya aktarır. |
5 |
|
1.3 Çağdaş sanat uygulamalarını eleştirel olarak inceler. |
5 |
|
|
|
2) |
Eleştirel olarak analiz edilen teorik bilgileri uygulama ile birleştirerek bilgi ve beceriyi,
tasarım projesi çalışmasının işlenmesini ve sunumunu destekler. |
4 |
|
2.1 Bilgi ve fikirleri ileten görsel mesajları teori ve uygulama ile deneyimleyerek
birleştirir. |
4 |
|
2.2 Tasarım uygulamasının sosyal, teknolojik ve ekolojik bağlamıyla ilgilenerek tasarımın gelişen doğasına hazırlar. |
5 |
|
2.3 Tasarım uygulamalarını ve sürecini ifade etme yetenekleri, gerçek dünyadaki problem çözme üzerindeki vurgusu sayesinde sektöre hazırlar. |
5 |
|
2.4 Tasarım stüdyolarında ve bilgisayar laboratuvarlarında kelime / metin işleme ve üretim için teknolojilerin kullanımı gösterilir ve pratik deneyim kazanılır. |
4 |
3) |
Biçimsel ve kavramsal olarak yenilikçi yollarla bağlamlarına yanıt veren tasarımlar
hazırlar. |
5 |
|
3.1 Keşifsel ve yinelemeli bir tasarım süreciyle ilgili olarak fikir geliştirir. |
5 |
|
3.2 Tasarım yaparken işlevsellik ve özgünlük ilkesini bilir ve dikkat eder. |
5 |
|
3.3 Görsel dili güçlü bir iletişim aracı olarak görmeyi, anlamayı ve değiştirmeyi uygulama ile bütünleştirerek çözer. |
5 |
|
3.4 Eleştirel düşünerek tasarıma kendi yorumlarını aktaran görsel bir dil oluşturarak
başkalarının çalışmayı nasıl anlayacağı konusunda analiz yapar. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
4 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
1 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
1 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
8 |
32 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
36 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
2 |
6 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
4 |
12 |
48 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |