Dersin Amacı: |
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin sinematografın icadından İkinci Dünya Savaşı sonrasına kadar geçen süreçte sinema sanatının farklı coğrafyalardaki tarihsel gelişimini değerlendirmesi ve sinemayı güncel toplumsal, ekonomik, bilimsel ve politik olaylar ve gerçeklerle ilişkilendirmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: |
Sinema, farklı ülkelerdeki çeşitli teknolojik gelişmelerin ve birbirini tamamlayan uzun süreli çalışmaların sonucu olarak 19. yüzyıl sonlarında ortaya çıkmış, ekonomisi gitgide büyüyerek bir endüstriye dönüşmüş, ekonomik döngüsünü genellikle eğlence ağırlıklı işlerin sağladığı bir sanattır.
Sinema Tarihi dersinin ilk döneminde, sinematografın icadı, yaygınlaşması ve sinemanın bir sanat biçimini alış süreci incelenecek, Hollywood ve diğer stüdyo sistemleri, Fransız, Alman, Sovyet ve İtalyan sinemalarına özgü akımlar ile diğer ulusal sinemaların doğuşları anlatılacaktır. Sesin gelişi ve sinemaya etkileri ile belgesel ve deneysel filmler de dersin konuları arasındadır. Anlatılan konuları örnekleyen çok sayıda film gösterilecektir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sinema tarihinin belli başlı olgularını anlatır.
|
2) Sinema tarihindeki önemli akımları tanımlar.
|
3) Sinema tarihinin önemli yönetmenlerini listeler.
|
4) Sinemaya etki eden tarihsel, toplumsal, ekonomik ve siyasal olguları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sinemaya ilişkin pek çok temel kavramı tanımlar.
|
2) Sinema tarihindeki teknolojik gelişmeleri tanımlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sinemanın İcadı ve İlk Yılları: 19. Yüzyıl |
|
|
2) |
Sinemanın Dünyaya Yayılması ve Anlatının Gelişmesi: 20. Yüzyıl Başları |
|
|
3) |
Birinci Dünya Savaşı, Hollywood ve Ulusal Sinemaların Doğuşu |
|
|
4) |
Fransız Empresyonist Sineması |
|
|
5) |
Alman Ekspresyonist Sineması |
|
|
6) |
Sovyet Sineması ve Kurgu Kuramı |
|
|
7) |
Hollywood ve Stüdyo Sistemi |
|
|
8) |
Vize Sınavı |
|
|
9) |
Diğer Ülkeler ve Sinema Akımları |
|
|
10) |
Sesin Gelişi |
|
|
11) |
Hollywood Stüdyo Sistemi |
|
|
12) |
Diğer Stüdyo Sistemleri |
|
|
13) |
Bir Propaganda Aracı Olarak Sinema: S.S.C.B., Almanya ve İtalya |
|
|
14) |
Fransız Sineması ve Şiirsel Gerçekçilik |
|
|
15) |
Belgesel, Deneysel ve Politik Sinema |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme |
5 |
2) |
Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme |
5 |
3) |
Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
5 |
4) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme |
2 |
5) |
Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme |
4 |
6) |
Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme |
5 |
7) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme |
2 |
8) |
Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme |
|
9) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
10) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme |
2 |
11) |
Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
12) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
78 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
34 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
112 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |