DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60413TATOZ-HIR0387 | Siyasal İletişim ve Siyasal Kampanyalar | 4 | Güz | 2 | 1 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. FERHAT ERDİNÇ KAYGUSUZ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Temel Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, politik iletişimin, tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarını gözeterek, çağdaş demokrasilerdeki rolünü tanımlamak ile politik iletişim biçimlerini ve araçlarını ele almaktır. Öğrenciler bu derste siyasal iletişim kampanyalarının planlama aşamalarını Türkiye’den ve dünyadan örneklerle değerlendirecek ve bunların kavramsal çerçevesine ilişkin fikir geliştirecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste politik iletişimin modern demokrasilerdeki rol ve işlevi ile toplumsal ve politik etkilerine farklı paradigmalar çerçevesinde odaklanılmaktadır. Bu kapsamda politikanın medyatikleşmesi ve Amerikanlaşması, kamuoyu araştırmaları ve propaganda, medyanın toplumların gündemlerini belirlemedeki işlevi, sosyal medyada ve popüler kültürde politik iletişim gibi başlıkların yanı sıra kampanya iletişimi ile politik iletişimin aktör, araç ve biçimleri ele alınacak konular arasındadır. |
Bu ders kapsamında toplumun politik görüş ve eylemlerinin medyadan etkilenme derecesine, medyanın kamu politikası üzerindeki etkilerine ve politik iletişim süreçlerine yakından tanıklık etmek üzere popüler kültür ürünlerinden yararlanmak iyi bir seçenektir. Öğrenciler bu derste politik iletişimle ilgili diledikleri bir diziyi dönem boyunca seyrederler. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Siyasal iletişimi tanımlar. |
||
2) Siyasal Halkla İlişkiler süreçlerini tanır.
|
||
3) Siyasal Reklamcılık kavramını tanır.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Seçim Kampanyalarını alanı bağlamında yorumlar. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yeni medya ve siyasal iletişim kavramlarını yorumlar.
|
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Derse giriş ve işleyiş hakkında konuşma | ||
2) | Politikanın bilimselleşmesi, medyatikleşmesi ve Amerikanlaşması | Zorunlu okumalar | |
3) | Politik iletişim: Tanımlar, türler, aktörler ve akademik kurumsallaşma | Zorunlu okumalar | |
4) | Meslek olarak siyaset: Politikacılar ve danışmanlar | Zorunlu okumalar | |
5) | Propaganda ve kamuoyu araştırmaları | Zorunlu okumalar | |
6) | Politik temelli markalama ve reklam | Zorunlu okumalar | |
7) | Kamusal politik konuşma ve retorik | Zorunlu okumalar | |
8) | Vize | ||
9) | Dijital çağda politik iletişim | Zorunlu okumalar | |
10) | Dijital oyunlar ve politika | Zorunlu okumalar | |
11) | Politik mizah ve politik kampanyada müzik | Zorunlu okumalar | |
12) | Türkiye’nin yakın tarihinde politik iletişim ve seçim kampanyaları | Zorunlu okumalar | |
13) | Politik kampanya planlama I | ||
14) | Politik kampanya planlama II | ||
15) | Final Sınavları | ||
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları, güncel makaleler ve tartışamalar. |
Diğer Kaynaklar: | - Abdullah Özkan, Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul, Tasam Yayınları, 2007, ss. 183-192. - Aristoteles, Retorik, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, Çeviren: Mehmet H. Doğan. - Aysel Aziz, Siyasal İletişim, Ankara, Nobel Akademik Yayın cılık, 2021, ss. 1-10 & 21-68. - Brian McNair, An Introduction to Political Communication, UK, Routledge, 2017, ss. 6-16 & 29-57. - Bridget Barrett, 2022, Commercial Companies in Party Networks: Digital Advertising Firms in US Elections from 2006-2016, Political Communication, 39(2), 147-165. - Dan Laughey, Key Themes In Media Theory, New York, Open University Press, 2007, ss. 7-28. - Darren G. Lilleker, 2015, Interactivity and Political Communication: hypermedia campaigning in the UK, Comunicação Pública, 10(18) Special Issue, 1-16. - Erdinç Kaygusuz, 2023, Plaklardan sokaklara müzik ve politik iletişim: 1965 seçiminin propagandasında Yarının Şarkısı, Beykoz Akademi Dergisi, 11(1), 16-35. - Fatih Keskin, Politik Kampanya: Teorik ve Pratik, Ankara, Siyasal Kitabevi, 2017. - Gökhan Atılgan & E. Attila Aytekin (Haz). Siyaset Bilimi: Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinler Arası İlişkiler, İstanbul, Yordam Kitap, 2021 - Jürgen Habermas, İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2022, ss. 79-94. - Max Weber, Meslek Olarak Siyaset, Bursa, Biblos Kitabevi Yayınları, 2017, Çeviren: Levent Özşar - Michael Bossetta & Rasmus Schmøkel, 2023, Cross-Platform Emotions and Audience Engagement in Social Media Political Campaigning: Comparing Candidates’ Facebook and Instagram Images in the 2020 US Election, Political Communication, 40(1), 48-68. - Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Kitabevi, 2008, ss. 11-56. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. | |
4) | Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. | |
5) | Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. | |
7) | Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. | |
10) | Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. | |
11) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. | |
12) | Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. | |
13) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
14) | Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. | |
15) | Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Okuma | |
Ödev | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 30.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 15 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 57 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 70 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 127 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |