Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yeşil, ekolojik, sürdürebilirlik ve çevreye duyarlı tasarım kavramlarını tanımlayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bakış açısı ile analiz edebilir ve projelerinde uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç mimari projeleri çevreye olan etkileri bağlamında çözümleyebilir ve ilişkilendirebilir.
|
2) Çevreye duyarlı tasarımları oluşturabilir ve bunları uygun şekilde sunabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve sürdürülebilirlik kavramının tanıtılması |
|
|
2) |
İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın kavramsal çerçevesi ve tarihsel arkaplanı |
|
|
3) |
Çevre, insan, doğa, tasarım ilişkiler arası sorgulama |
|
|
4) |
İç mimari tasarım ve doğa standartlaşan söylemeler-güncel yaklaşımlar |
|
|
5) |
İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu |
|
|
6) |
Çevre bilinci, toplumsal hareketler, sakin hareketi |
|
|
7) |
İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Sürdürülebilir Tasarım Örnekleri |
|
|
10) |
Islak hacimlerde Sürdürülebilir Tasarım |
|
|
11) |
Konut mekanlarında sürdürülebilir tasarım teknikleri - Proje açıklaması |
|
|
12) |
Sürdürülebilir tasarımda kullanılan malzemeler ve projenin tartışılması |
|
|
13) |
Projenin geliştirilmesi |
|
|
14) |
Projenin geliştirilmesi |
|
|
15) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Jones, L., (2008) Environmentally Responsible Design: Green and Sustainable Design for Interior Designers.
Hoboken, N.J.: Wiley. Kang, M. and Guerin, D. A., (2009) Environmentally Sustainable Interior Design The Characteristics of Interior Designers Who Practice. Environment and Behavior 41: 170-184.
Mayer, H. and Knox, P.L. 2006. Slow Cities: Sustainable Places in A Fast World. Jornal of Urban Affairs, 28 (4), pp.321-334.
Radstrom, S. 2011. A Place Sustaining Framework for Local Urban Identity: an Introduction and History of Cittaslow, Journal of Planning 1, (1), pp.90-113.
|
Diğer Kaynaklar: |
Ruff, C. L. ve Olson, M. A., (2009) The Attitudes of interior Design Students Towards Sustainability. International Journal of Technology and Design Education. 19 (1), 67-77.
Zuo, Q., W. Leonard ve E. MaloneBeach., (2010). Integrating Performance-Based Design in Beginning İnterior Design Education: An Interactive Dialog Between The Built Environment and its Context. Design Studies 31, 268-287.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
|
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
|
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
5 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
|
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
|
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
5 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
|
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
5 |
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
|
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
|
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
4 |
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
2 |
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
2 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
3 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|