Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Program düşün sürecini, format kurgulamayı ve ekip-ekipman oluşturma ve süreç iletişimini tanımlar. Aktüel ve stüdyo programları anlatır.
|
2) Yayın öncesi, sırasında ve sonrasında yapılacakları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir fikri programa dönüştürme sürecini deneyimler
|
2) Aktüel ve Stüdyo programlarının yapısı ve ekipmanını tanımlar.
|
3) Çoklu kamera uygulamasında ışık, kamera ve dekoru konumlandırır .
|
4) Reji odası ve ekipmanları konusunda temel bilgi edinir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kamera, dekor, ışık, ses ve resim masası ile ilgili uygulamaları değerlendirir.
|
2) Program çeşitlerini ve bunlar için gerekli hazırlıkları bilir.
|
3) Bir programın baştan sona nasıl tasarlandığını ve üretildiğini görür.
|
4) Aktüel ve Stüdyo ekibi kurmayı, yönetmeyi ve bu ekip üyeleri ile iletişim sürecini kavrar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş: Dersin kapsamı ve amaçları, program, stüdyo, stüdyo ekipmanları ve ekibin tanımlanmasına giriş |
|
|
2) |
Program oluşturmaya giriş, yapımcı, format oluşturma, uygulanabilir içerik denetimi, forma ödevi, konuk (öngörü) kamera, ışık ve dekor konumlandırma |
|
|
3) |
Format ödevlerinin değerlendirilmesi, çekim aşamasına geçerken dikkat edilmesi gereken yasal ve kurumsal çekinceler, ekip oluşturma süreci |
|
|
4) |
Kadraj oluşturma, aktüel ve stüdyo program ışık çeşitleri, çerçeveyi oluşturma, rejisiz stüdyo uygulaması |
|
|
5) |
Stüdyo ses sistemleri, sesin tanımı, kullanılan ekipmanlar, resim masası ve KJ sistemleri, uygulamalı olarak kamera, ışık, dekor ve reji odasının entegrasyonu ve yayına hazırlanması |
|
|
6) |
Format oluşturmaktan stüdyonun hazır hale gelmesine kadar olan sürecin değerlendirilmesi ve stüdyonun seçilecek bir formata göre hazırlanması. Televizyon programları: Haber, haber programları, lifestyle programlar, ekonomi programları ve tanıtımlar, canlı yayın ve bant yayın, Ödev: Yukarıda sıralanmış televizyon programları ile ilgili program formatlama, çekime hazır hale getirme |
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
|
8) |
Program yapım süreçlerinde yaşanan aksaklıklar ve süreç yönetimi, görüntü yedekleme |
|
|
9) |
Program çekim uygulaması (yemek programı) |
|
|
10) |
Program çekim uygulaması (eğitim programı) |
|
|
11) |
Program çekim uygulaması (stüdyo klip çekimi veya aktüel tanıtım) |
|
|
12) |
Tüm sürecin gözden geçirilmesi, çekilen programların değerlendirmesi. |
|
|
13) |
Çekime hazır hale getirilmiş final projelerinin hazırlıklarının değerlendirilmesi ve yorumlanması. |
|
|
14) |
Final genel tekrar |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme |
4 |
2) |
Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme |
3 |
3) |
Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
2 |
4) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme |
4 |
5) |
Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme |
5 |
6) |
Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme |
5 |
7) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme |
|
8) |
Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme |
|
9) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
10) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme |
4 |
11) |
Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
12) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
76 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
156 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |