Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analiz yoluyla tipografi, renk ve görüntünün yaratıcı kullanımları hakkında ileri düzeyde bilgi edinme, mevcut tasarım parçalarının eleştirisi ve özgün görsel iletişim tasarımlarının oluşturulması.
|
2) Yazı stilleri ve tipografi, tipografik bileşenler hakkında ileri düzeyde bilgi edinme, ölçüm sistemleri, tipografik ve düzen terminolojisi.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel hiyerarşi, yazım, imajı içeren görsel olarak dinamik tasarım düzenleri oluşturabilme. Bir tasarımın içeriğini etkili bir şekilde iletme ve destekleme için renk ve grafik öğeleri kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım ve üretimde bir grafik tasarımcının işle ilgili sorumluluklarını anlama, görsel iletişim parçaları ve işbirlikçi bir çalışma ortamında çalışma gerekliliği kazanır.
|
2) İleri görsel ve kavramsal becerilerin gelişimi, görsel bir iletişim problemini analiz etme, görsel konseptler geliştirme ve bilgi toplama, analiz, fikir geliştirme yoluyla izleyicinin ihtiyaçlarına cevap verme, tasarım projelerinin yaratılmasında değerlendirme.
|
3) Proje yönetim becerilerini kazanır.
|
4) Grafik tasarımın teknik süreçlerinde ileri düzey beceriler geliştirme. Belge yapısını kullanarak teknik olarak doğru tasarım parçalarının başarılı bir şekilde oluşturulması ve sayfa düzeni oluşturur.
|
5) Başarılı bir tasarım oluşturmak için gerekli görsel ve kavramsal becerilerin gelişimini gösterme, yaratılmasın da fikir geliştirme, iyileştirme ve değerlendirme süreci yoluyla çözüm bulur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Farklı yüzey üzerine tipografik tasarım yapma ve ürettirme |
|
|
2) |
Yaratıcı tipogragik çalışmaya nasıl başlanmalı? Mind mapping/ Zihin haritamalama ve diagramlarla kavramları ortaya çıkarma |
|
|
3) |
Farklı alanda çalışma yapan firmalar hakkında bilgi toplama, marka kişilik kavramlarından yola çıkarak form, font, renk saptama |
|
|
4) |
Proje Uygulama |
|
|
5) |
Kurumsal Kimlik Klavuzu’nun neden yapıldığını ve nasıl okunması gerektiğini anlama, değerlendirme ve çok sayfalı sayfa tasarımı marka kimliğine uygun karar verme süreçleri |
|
|
6) |
Kurumsal Kimlik Klavuzu çalışmalarının
incelenmesi sınıf içi değerlendirme ve
sorun çözme |
|
|
7) |
Marka kimliği inşası
konusunda uzmanlaşma |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yazı ve imajların bir araya
getirilerek görsel hiyerarşi
araştırmaları |
|
|
10) |
Proje 4 - çalışmalarının incelenmesi sınıf içi
değerlendirme ve sorun çözme |
|
|
11) |
Ambalaj tasarımı ve
tipografinin önemi |
|
|
12) |
Proje 5 ambalaj tasarımı ve tipografi ile
görsellerin birleştirilmesi ilk taslakların
incelenmesi ve kritik verme |
|
|
13) |
Dijital platformda tipografi
kullanımı dinamiklerini anlama |
|
|
14) |
Tipografi ve dijital mecralar da
tasarım yapabilme |
|
|
15) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
NAMIK KEMAL SARIKAVAK Çağdaş Tipografinin Temelleri
NAMIK KEMAL SARIKAVAK Modern Sanat ve Yeni Tipografi
EMRE BECER Görsel Tipografi Sözlüğü
PAUL HARRIS Tipografinin Temelleri - PAUL HARRIS, GAVIN AMBROSE
Textbook: How Typography Works, Baudin, Frenard, 1989, London: Design Press
Textbook: Learn Lettering and Calligraphy Step by Step, Lawther, Gail, 1991, London: Macdonald &Co (publishers) Ltd.
Textbook: Designing with Type, Craig, James, 1980, New York: Watson. Gutil
|
Diğer Kaynaklar: |
Kaynakça, okuma materyalleri, ders entegrasyonları, ödevlere yardımcı olacak öğreticiler ve Ders Programı ve Ders Programı dahil diğer kaynaklar çevrimiçi olarak online olarak paylaşılacaktır.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
4 |
10 |
40 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
6 |
24 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8 |
2 |
16 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
3 |
6 |
18 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
112 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
138 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |