Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analiz yoluyla tipografi, renk ve görüntünün yaratıcı kullanımları hakkında ileri düzeyde bilgi edinme, mevcut tasarım parçalarının eleştirisi ve özgün görsel iletişim tasarımlarının oluşturulması.
|
2) Yazı stilleri ve tipografi, tipografik bileşenler hakkında ileri düzeyde bilgi edinme, ölçüm sistemleri, tipografik ve düzen terminolojisi.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel hiyerarşi, yazım, imajı içeren görsel olarak dinamik tasarım düzenleri oluşturabilme. Bir tasarımın içeriğini etkili bir şekilde iletme ve destekleme için renk ve grafik öğeleri kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım ve üretimde bir grafik tasarımcının işle ilgili sorumluluklarını anlama, görsel iletişim parçaları ve işbirlikçi bir çalışma ortamında çalışma gerekliliği kazanır.
|
2) İleri görsel ve kavramsal becerilerin gelişimi, görsel bir iletişim problemini analiz etme, görsel konseptler geliştirme ve bilgi toplama, analiz, fikir geliştirme yoluyla izleyicinin ihtiyaçlarına cevap verme, tasarım projelerinin yaratılmasında değerlendirme.
|
3) Proje yönetim becerilerini kazanır.
|
4) Grafik tasarımın teknik süreçlerinde ileri düzey beceriler geliştirme. Belge yapısını kullanarak teknik olarak doğru tasarım parçalarının başarılı bir şekilde oluşturulması ve sayfa düzeni oluşturur.
|
5) Başarılı bir tasarım oluşturmak için gerekli görsel ve kavramsal becerilerin gelişimini gösterme, yaratılmasın da fikir geliştirme, iyileştirme ve değerlendirme süreci yoluyla çözüm bulur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Farklı yüzey üzerine tipografik tasarım yapma ve ürettirme |
|
|
2) |
Yaratıcı tipogragik çalışmaya nasıl başlanmalı? Mind mapping/ Zihin haritamalama ve diagramlarla kavramları ortaya çıkarma |
|
|
3) |
Farklı alanda çalışma yapan firmalar hakkında bilgi toplama, marka kişilik kavramlarından yola çıkarak form, font, renk saptama |
|
|
4) |
Proje Uygulama |
|
|
5) |
Kurumsal Kimlik Klavuzu’nun neden yapıldığını ve nasıl okunması gerektiğini anlama, değerlendirme ve çok sayfalı sayfa tasarımı marka kimliğine uygun karar verme süreçleri |
|
|
6) |
Kurumsal Kimlik Klavuzu çalışmalarının
incelenmesi sınıf içi değerlendirme ve
sorun çözme |
|
|
7) |
Marka kimliği inşası
konusunda uzmanlaşma |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yazı ve imajların bir araya
getirilerek görsel hiyerarşi
araştırmaları |
|
|
10) |
Proje 4 - çalışmalarının incelenmesi sınıf içi
değerlendirme ve sorun çözme |
|
|
11) |
Ambalaj tasarımı ve
tipografinin önemi |
|
|
12) |
Proje 5 ambalaj tasarımı ve tipografi ile
görsellerin birleştirilmesi ilk taslakların
incelenmesi ve kritik verme |
|
|
13) |
Dijital platformda tipografi
kullanımı dinamiklerini anlama |
|
|
14) |
Tipografi ve dijital mecralar da
tasarım yapabilme |
|
|
15) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
NAMIK KEMAL SARIKAVAK Çağdaş Tipografinin Temelleri
NAMIK KEMAL SARIKAVAK Modern Sanat ve Yeni Tipografi
EMRE BECER Görsel Tipografi Sözlüğü
PAUL HARRIS Tipografinin Temelleri - PAUL HARRIS, GAVIN AMBROSE
Textbook: How Typography Works, Baudin, Frenard, 1989, London: Design Press
Textbook: Learn Lettering and Calligraphy Step by Step, Lawther, Gail, 1991, London: Macdonald &Co (publishers) Ltd.
Textbook: Designing with Type, Craig, James, 1980, New York: Watson. Gutil
|
Diğer Kaynaklar: |
Kaynakça, okuma materyalleri, ders entegrasyonları, ödevlere yardımcı olacak öğreticiler ve Ders Programı ve Ders Programı dahil diğer kaynaklar çevrimiçi olarak online olarak paylaşılacaktır.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
5 |
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
5 |
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
3 |
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
1 |
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
5 |
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
5 |
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
5 |
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
5 |
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
5 |
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
5 |
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
5 |
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
5 |
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
5 |
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
5 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
4 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
4 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
4 |
10 |
40 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
6 |
24 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8 |
2 |
16 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
3 |
6 |
18 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
112 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
138 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |