Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüketim olgusunu tanımlar.
|
2) Değişen ve dönüşen tüketim türleri ve süreçleri yorumlar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüketici davranışlarını ve bu alanda verilen örnekleri sentezler
|
2) Tüketici davranışları modellerini ve bu modellerin uygulamaya yönelik bölümünü değerlendirir.
|
3) Tüketici davranışlarını iletişim çalışmaları bağlamında analiz eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ders kapsamında bağımsız çalışma ve ekip çalışması sorumluluklarını uygular.
|
2) Alana özgü çalışmalarını evrensel etik değerler bağlamında uygular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Örnek Olay Analizi
|
|
|
1) |
Tüketim kavramı ve tüketim türleri hakkında bilgi verilecektir. |
|
|
2) |
Tüketim Toplumu kavramı anlatılacak.
|
|
|
3) |
Tüketim Kültürü ve değişen eğilimlerden söz edilecek.
|
|
|
4) |
Tüketim ve tüketimi etkileyen unsurlar anlatılacak.
|
|
|
5) |
Tüketici davranışları ve tüketici davranışlarının diğer alanlarla ilişkisinin açıklanması.
|
|
|
6) |
Tüketici davranışlarıyla ilgili model ve yaklaşımlar anlatılacak
|
|
|
7) |
Tüketici davranışlarını etkileyen kavramlar (Algı, Tutum, Motivasyon vb.) açıklanacak. |
|
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
|
9) |
Satın alma süreci ve tüketici davranışları açıklanacak.
|
|
|
10) |
Halkla ilişkiler ve tüketici davranışları kavramları ilişkilendirilecek.
|
|
|
11) |
Reklam ve tüketici davranışları kavramları ilişkilendirilecek.
|
|
|
12) |
Örnek Olay Analizi
|
|
|
13) |
Örnek Olay Analizi
|
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
Final Sınavları |
|
|
16) |
Final Sınavları. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
5 |
5 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
15 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
85 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |