Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Farklı yayın yapılarını öğrenir.
|
2) Tipografi, görsel ve rengi bir anlatı aracı olarak kurgular.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sayfa düzenini öğrenir.
|
2) Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tipografinin ilke ve yöntemlerini kullanarak doğru bilgi hiyerarşileri kurulmasını sağlar.
|
2) Grafik tasarımın temel prensiplerini bilgilendirme araçlarına çevirir.
|
3) Metin ve görsel ilişkisini kavramsallaştırmaya başlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yayın Tasarımına Giriş |
|
|
2) |
Izgara Sistemi ve Uygulamalar |
|
|
3) |
Sistem Uygulama Analizleri |
|
|
4) |
Genel tasarım Prensipleri ve yayıncılık Tasarımı |
|
|
5) |
Görsel Anlatım Aracı Olarak Tipografi |
|
|
6) |
Yayın Sayfa Düzeni Geliştirme |
|
|
7) |
Hiyerarşi ve Bilgi Düzenleme |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Görsel, Renk ve Sayfa Düzeni İlişkisi |
|
|
10) |
Sayfa Düzeni Uygulama ve Baskı Hazırlık |
|
|
11) |
Proje Uygulamaları |
|
|
12) |
İçerik Bölümleme ve Süreklilik |
|
|
13) |
Kapak ve Başlık Tasarımı Uygulama |
|
|
14) |
Final Sunumları ve Geri Bildirimler |
|
|
15) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Harris, P. ve Ambrose, G. (2014) Grafik Tasarımda Izgaralar (çev. Nil Arkan). İstanbul: Literatür Yayınları
● Harris, P. ve Ambrose, G. (2013) Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni (çev. Duygu Beykal İz). İstanbul: Literatür Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
● Grids and Page Layout, Grave & Jura, Rockport, 2012
● Editorial Design: For Print and Electronic Media, Yolanda Zappaterra, RotoVision, 2002
● Çağdaş Tipografinin Temelleri/ Namık Kemal Sarıkavak
● How to Design and Improve Magazine Layouts, Raymond Dorn, Nelson-Hall, 1986.
● Rastersysteme Für Die Visuelle Gestaltung, Josef Müller-Brockmann, Nigli, 1996
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
3 |
1 |
3 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
1 |
3 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
2 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
16 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |