Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yiyecek içecek sektöründe pazarlama çevresini değerlendirir.
|
2) Hizmet pazarlaması çerçevesinde yiyecek içecek sektörünü değerlendirir.
|
3) Yiyecek içecek sektöründe tüketici ve endüstriyel pazarları değerlendirir.
|
4) Yiyecek içecek sektöründe pazar bölümlendirme çalışmaları yapar.
|
5) Yiyecek içecek sektöründe pazar araştırması hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
|
6) Yiyecek içecek sektöründe ürün ve marka kavramlarının pazarlamaya etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
7) Yiyecek içecek sektöründe işletmenin fiyat politikasının belirlenmesi faaliyetlerini öğrenir.
|
8) Yiyecek içecek sektöründe tutundurma karması faaliyetlerinin uygulanmasında bilgi sahibi olur.
|
9) Yiyecek içecek sektöründe pazarlama karmasının dağıtım fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama kavramı, Temel kavramlar |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
3) |
Tüketici pazarları |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
4) |
Endüstriyel pazarlar |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
5) |
Pazar bölümlendirme, Pazar hedefleme, Pazar konumlandırma |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
6) |
Pazarlama araştırma süreci, Pazarlama araştırma yöntemleri, Kalitatif ve Kantitatif araştırma, pazarlama bilgi sistemi |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
7) |
Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreci |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Ürün yaşam eğrisi, Marka kavramı, Marka değeri |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
10) |
Hizmet pazarlaması, Hizmetin boyutları, Hizmet kalitesi |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
11) |
Fiyat, Fiyatlandırma stratejileri, Fiyat farklılaştırma |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
12) |
Dağıtım, Dağıtım stratejileri, Toptancılık ve Perakendecilik |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
13) |
İletişim süreci, Tutundurma bütçesi belirleme, Tutundurma karması |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
14) |
Kişisel satış, Halkla ilişkiler, Doğrudan pazarlama, Reklâm, Satış geliştirme |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
15) |
Uluslararası pazarlama, Standardizasyon ve adaptasyon, Kültür kavramı |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bingöl, Ramazan, Restoran İşletmeciliği: Restoranlar ve Lokantalar Nasıl Yönetilir?, Timaş Yayınları, İstanbul, 2009
|
Diğer Kaynaklar: |
Mucuk, İsmet, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006, İstanbul
İslamoğlu, Hamdi, Aydın, Kenan, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayınları, 2016, İstanbul
Bowie, David, Buttle, Francis, Hospitality Marketing, Elsevier, Oxford, 2004
Kotler, Philip, Bowen, John T., Makens, James C., Baloglu, Seyhmus, Marketing for Hospitality and Tourism, Pearson, 2017
Kotler, P., Principles of marketing, Harlow : Pearson Prentice Hall, 2008
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
3 |
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
|
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
5 |
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
5 |
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
|
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
|
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
|
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
|
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
79 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |