Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
|
2) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
|
2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin Tanıtımı, Tavsiye almak üzere forum mesajı yazma, "Hissiyat" hakkında kelimeler, Kelime yapıları, The Present Perfect |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
2) |
The Present Perfect ve The Past Simple karşılaştırması, Kelimelerin isim ve sıfat halleri, "Reklamlar/ilanlar" hakkında kelimeler, Kibar şekilde soru sorma |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
3) |
The Present Perfect ve The Past Simple karşılaştırması, Kelimelerin isim ve sıfat halleri, "Reklamlar/ilanlar" hakkında kelimeler, Kibar şekilde soru sorma |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
4) |
"Great Experiences" isimli bir BBC videosu, "Problemler" hakkında kelimeler, The Present Perfect Continuous |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
5) |
The Present Perfect ve Present Perfect Continuous karşılaştırması, İsim ve fiil halleri aynı şekilde yazılan kelimeler, "Gözetim" üzerine kelimeler |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
6) |
Edilgen yapı, Etken ve edilgen cümle karşılaştırması, |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
7) |
Şikayet mektubu yazma, Fikir beyan etme ve Fikirlerle alakalı sıfatlar |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
8) |
ARASINAVLAR |
|
|
9) |
Hikayelerde kullanılan sıfatlar, I wish/If only (Dilek kipleri) |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
10) |
Birden fazla kelimeden oluşan fiiller, Davranış belirten zamirler |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
11) |
Farklı türde okumalar, Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri ifade etme, Hikayenin konusunu özetleme, "Tess" isimli bir BBC videosu |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
12) |
"Boş zaman" üzerine kelimeler, Geçmişteki ve şu anki alışkanlıklar
|
Reflect Reading and Writing 3
|
|
13) |
Fikir belirten bir essay yazma, Olumlu sıfatlar |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
14) |
GENEL DÖNEM TEKRARI |
Reflect Reading and Writing 3
|
|
15) |
FİNAL SINAVLARI |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dış ticaret operasyonlarına ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Uluslararası ticarete ve uluslararası iktisada ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.2 Dış ticaretin ithalat ve ihracat boyutunda temel fonksiyonlarını ve esaslarını sıralar, iş süreçlerini tarif eder. |
|
|
1.3 Dış ticarette kullanılan teslim ve ödeme şekillerini sıralar. |
|
|
1.4 Serbest bölgeler ve dış ticaret teşvikleri ve uygulamalarını örneklerle anlatır. |
|
2) |
Uluslararası ekonomik, politik, kültürel, sosyal, hukuki ve finansal konjonktürü takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. |
|
|
2.1 Dış ticaret mevzuatını , gümrük mevzuatını ve dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ilgili sair mevzuatı hatırlar. |
|
|
2.2 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve becerileri yorumlar. |
|
|
2.3 Ticaret hukukunun temel esasları ve unsurları hakkında bilgileri anlatır. |
|
|
2.4 Uluslararası finans ve muhasebe işlemlerini operasyonel faaliyetlere uyarlar. |
|
|
2.5 Türkiye ekonomisi ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
|
|
3) |
Uluslararası ticaretin, lojistiğin ve gümrük işlemlerinin gerektirdiği yönetimsel bilgileri kullanır |
|
|
3.1 Lojistik ve tedarik süreçlerini anlatır. |
|
|
3.2 Gümrükleme işlemlerinin uygulama esaslarını tarif eder belge hazırlama iş süreçlerini sıralar. |
|
|
3.3 İşletme yönetimi alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
3.4 E-ticaret, pazarlama ve doğrudan satış süreçlerini hatırlar. |
|
|
3.5 Uluslararası pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
|
3.6 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini ilişkilendirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|