Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilgisayar ağlarına giriş, Bilgisayar Ağlarının Sınıflandırılması |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Bilgisayar Ağlarının Avantajları, Bilgisayar Ağlarının Tarihçesi, Bilgisayar Ağlarının Yapısı, Ağ Topolojileri |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Unicast, Multicast, Broadcast kavramları, Veri Akışı, Veri İletişim Ortamları. Benzetim yazılımına Giriş- Temel Switch Güvenliği konu kavramını öğrenir. |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Subnetting(Alt Ağlara Bölme) konusunu etkin kullanma. Temel switch güvenliği |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Switch port güvenliği konusunu etkin kullanma. Uzak Ağlar için Statik Yönlendirme |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Uzak Ağlar için RIP ile Dinamik yönlendirme |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Uzak Ağlar için RIP ile Dinamik yönlendirme |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Uzak ağlar için OSPF ile dinamik yönlendirme |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
DHCP yapılandırma-DHCP Relay Agent. Konuya ait uygulama. |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Network Address Translation(NAT) Servislerin İç-Dış Network Bağlantıları |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Vlan-Vtp Konusu. Router ile Vlanları Haberleştirme |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Vlan-Vtp Konusu. Router ile Vlanları Haberleştirme |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Multiplayer Switch ile yönlendirme İşlemi |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Multiplayer Switch ile yönlendirme işlemi |
Toros Rifat Çölkesen, Network TCP/IP Unix, Papatya Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Toros Rifat Çölkesen, 2018; Network TCP/IP Unix, 11. Baskı, Papatya Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
Osman Uçan, Onur Osman, 2006; Bilgisayar Ağları ve Ağ Güvenliği, Nobel Yayınları
Andrew Lockhart, Çeviren: Ömer Faruk Şen, Özgür Özdemircili, 2006; Ağ Güvenliği İpuçları, Açık Akademi Yayınları
Turgut Özseven, 2014; Bilgisayar Ağları, 2.Baskı, Ekin Basım Yayın
Dr. Toros Rıfat Çölkesen, 2019; Bilgisayar Ağları ve İnternet Mühendisliği, 2.Baskı, Papatya Yayıncılık
Resul Kara, 2019; Bilgisayar Ağları, 1.Baskı, Nobel Akademik Yayıncılık
Douglas E. Comer, Editör Zeynep Gürkaş Aydın , Rüya Şamlı 2016; Bilgisayar Ağları ve İnternet, 6.Baskı, Nobel Akademik Yayıncılık
Demir Öner, 2004; Bilgisayar Ağları, Papatya Yayıncılık
Oğuz Erden, İrfan Cemal Nursaçan, 2017; Bilgisayar Ağlarına Giriş Rehberi, 1.Baskı, Abaküs Yayınları
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.1 Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
2 |
|
1.2 Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
1 |
|
1.3 Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
3 |
|
1.4 Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
|
1.5 Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
2 |
|
1.6 Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
1 |
|
1.7 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
1 |
|
|
|
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
1 |
|
2.1 Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
|
2.2 Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
|
2.3 Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
5 |
|
|
|
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
2 |
|
3.1 Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
2 |
|
3.2 Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
5 |
|
3.3 Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
1 |
|
3.4 Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
2 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
1 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
2 |
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |
|
|
|