Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
|
2) İngilizce temel dil bilgisi yapılarını kullanabilirler
|
3) isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
|
4) sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
5) geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
|
6) Günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
|
2) belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
3) dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
|
4) Kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
2) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Outcomes Elementary
|
|
3) |
introduce yourself and others
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Outcomes Elementary
|
|
4) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Outcomes Elementary
|
|
5) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Outcomes Elementary
|
|
6) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Outcomes Elementary
|
|
7) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Outcomes Elementary
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Outcomes Elementary
|
|
10) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Outcomes Elementary
|
|
11) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Outcomes Elementary
|
|
12) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Outcomes Elementary
|
|
13) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Outcomes Elementary
|
|
14) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Outcomes Elementary
|
|
15) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Outcomes Elementary
|
|
16) |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
16) |
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
1) |
Takım çalışması ve ekip ruhunu sahip olabilme. |
|
1) |
Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlayabilme. |
|
1) |
Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olabilirken, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışarak onları yönetebilme. |
|
1) |
Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilime ve yönetebilme. |
|
1) |
Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilme. |
|
2) |
Kabin ve Kokpit ekiplerini planlayabilme. |
|
2) |
Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklayabilme. |
|
2) |
Uluslararası havacılıkla ilgili genel bilgilere sahip olabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinebilme. |
|
2) |
Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alarak, ekip çalışma becerisine sahip olabilme. |
|
3) |
Check-in ve boarding işlemlerini yapabilme. |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. |
|
3) |
Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilme. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklayabilme. |
|
3) |
Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını açıklayabilme. |
|
4) |
Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetlerin işleyiş süreçlerine vakıf olabilme. |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
4) |
Havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında sorumluluk alabilme. |
|
5) |
Terminal binalarındaki yolcu hizmetleri süreçleri konusuna vakıf olabilme. |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme. |
|
5) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme. |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme. |
|
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
7) |
Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında süreçlere vakıf olabilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
4 |
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
2 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
15) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
16) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|