Dersin Amacı: |
Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Grammar: The verb TO BE ; imperatives (classroom instructions); subject pronouns; a and an ; possessive nouns ; demonstrative pronouns/adjectives (this/that/these/those); singular and plural nouns; quantifiers (how much/many, any, some); count and non-count nouns ; the simple present tense & adverbs of frequency; THERE IS and THERE ARE; CAN and CAN'T(possibility & ability); the simple past tense (verb TO BE; regular & irregular verbs; all forms); possessive adjectives; HAVE/HAS GOT; prepositions of place
Reading & Vocabulary: Numbers, basic adjectives; alphabet, spelling; travelling; countries and nationalities; places (school, house, church, touristic sights etc.); rooms and furniture; lifestyles; daily routines; jobs; people and family relations; personality and personality adjectives; time expressions; social events; shopping & things to buy; habits, foods and drinks; biography, dates and time phrases; collocations
Writing: Punctuation; simple sentence; compound sentence; form filling; writing an e-mail and a blog; linkers (and, but, or); free paragraph writing (descriptive- family, a place; daily routine, special event); writing a short report; writing a recipe; writing a biography (using "because" and "so")
Listening and Speaking: Introducing yourself/oneself; giving info about a place; making requests, understanding one's situation; hotel reservation; listening and speaking about daily routines and jobs; ask and answer questions (Wh-/How/Yes/No Questions); listening and talking about/describing others and places; using body language for communication; making arrangements; talking about an occasion; listening/talking about the things people can do at a place; understanding and using shop language; talking about foods, drinks, and eating habits; ordering in a restaurant; listening and talking about past events
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce temel dil bilgisi yapılarını kullanabilirler
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını bilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Numbers 0- 100
The Alphabet & Spelling
Be: I/you/ he/she/it
International English & Classroom Language
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
2) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
3) |
introduce yourself and others
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
4) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
5) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
6) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
7) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
8) |
ARA SINAV |
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
9) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
10) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
11) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
12) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
13) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
14) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
|
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
|
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
5 |
|
|
|