Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|  | 
	|  | 
	        	
	
		
	| Bilgi
                (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | 
	        
    				
	
	| 1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler. 
 | 
		
	
	| 2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler. 
 | 
		
	
	| 3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler. 
 | 
		
	
	| 4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir. 
 | 
		
	
	| 5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler. 
 | 
		
	
	| 6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler. 
 | 
		
		
	
		
	| Beceriler
                (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | 
	        
    				
	
	| 1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler. 
 | 
		
	
	| 2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler. 
 | 
		
		
	
		
	| Yetkinlikler
                ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | 
	        
    				
	
    				
	
    				
	
    				
		
	    
    | Hafta | Konu | Materyal Paylaşımı * | 
|  | Ön Hazırlık | Pekiştirme | 
| 1) | Can offer one’s opinions or beliefs about a common topic to a partner or group  Can exchange information on animals and their behavior	
"Can use can and can’t to refer to present ability or lack of ability and possibility"	                        
Can confirm the validity of important information in a short non-fiction article	Can write a paragraph about a pet, using notes for guidance                               
Can identify abilities of animals in a short conversation | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 2) | Grammar: can- can't for abilities.
Vocabulary: Places.
Speaking & Listening: Describe your abilities in the past and present.
Writing: Compare two holiday resorts | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 3) | Can describe basic activities or events that are happening at the time of speaking	Can use the present progressive to refer to situations happening now or in the extended present, and  Can confirm whether certain actions or conditions are true, based on information in an online article and Can write a short narrative about what is currently happening in one’s life or immediate environment	
A telephone conversation between friends | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 4) | Grammar: may- can for permission.
Vocabulary: Types of film.
Speaking & Listening: Ask for and give permissions; 
Writing: getting a permission for using something | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 5) | Reading: Read an article about Mexico City’s EcoBici.
Vocabulary: Adjectives; Transport collocations.
Speaking & Listening: Talk about transport in different cities and types of transport; Listen to a man talk about travelling for free.
Writing: Write a paragraph comparing travelling by plane and travelling by train as well as the advantages of a means of transportation. | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 6) | Grammar: Can use common time expressions with the present progressive.
Vocabulary: Excuses.
Speaking & Listening: Can use common time expressions with the present progressive
Writing: Write a story using linkers;  Write advantages of living in a city / a village. | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 7) | Arasınav | - |  | 
| 9) | Grammar: an use yes/no and wh- questions in the present progressive to ask for information 
Vocabulary: about something happening now or in the extended present
Speaking & Listening: Make and respond to suggestions for a day out; Describe unusual weather; Watch an extract from a documentary about the wettest place in Europe. | Focus on Grammar2  Student's Book |  | 
| 10) | Grammar: Simple present vs Present continuous           
                  Making the diffirentiation between them
Reading: Read and article about multi-tasking.
Vocabulary: Adverbs of manner; The body; health.
Speaking & Listening: Talk about what to do when you don’t feel well; Listen to a radio programme about colds and flu.
Writing: Make your stories more interesting with adverbs. | Focus on Grammar 2  Student's Book |  | 
| 11) | Grammar: Simple past tense                      
                         regular verb forms
Vocabulary: Verbs of movement.
Speaking & Listening: write a detailed email about a vacation | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 12) | Grammar : Simple past tense                                                                                     questions and negative forms
Vocabulary: Prespositions.
Writing: Write a paragraph on “What are the ways to be successful  at work / at school”. | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 13) | Grammar: was or were + born to tell when or where people were born,
Reading: A short story.
Vocabulary:  when or where people were born expressions.
Speaking & Listening: Say telephone numbers; A frightening experience; Listen to phone conversations; Watch an extract from a documentary about sharks. | Focus on Grammar 2 Student's Book |  | 
| 14) | common irregular verbs in the simple past
"Can refer to past events using common irregular verbs in the simple past                                                      Using  was or were + born to tell when or where people  were born"
Writing a short descriptive story | Focus on Grammar 2 Student's Book
& Worksheets prepared by the instructor |  | 
|  | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | 
            
            | 1) | Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin temel kavram, kuram ve süreçlerini açıklayabilir; tedarik zincirinde yer alan tarafların görev ve sorumluluklarını tanımlayabilir. |  | 
            
            | 2) | Depo yönetimi, sipariş işlemleri, taşıma, paketleme ve etiketleme gibi lojistik operasyonlarını planlayabilir, yürütebilir ve değerlendirebilir. |  | 
            
            | 3) | Dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatına ilişkin temel bilgileri açıklayabilir ve dış ticaret süreçlerinde (INCOTERMS, teslim ve ödeme şekilleri vb.) uygulayabilir. |  | 
            
            | 4) | Lojistik işletmelerinin iç ve dış çevresini ekonomik göstergeler açısından analiz edebilir ve sektörel gelişmeleri yorumlayabilir. |  | 
            
            | 5) | Lojistik alanında karşılaşılan karmaşık sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve farklı bakış açılarını sentezleyerek yenilikçi çözümler geliştirebilir. |  | 
            
            | 6) | Tasarım, planlama ve karar verme süreçlerinde kuramsal bilgileri ve bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilir. |  | 
            
            | 7) | İşyerinde mesleki eğitim dersi aracılığıyla kazanılan deneyimleri kullanarak teorik bilgileri pratikle bütünleştirebilir ve mesleki yeterlilik sergileyebilir. |  | 
            
            | 8) | Etik değerlere, sosyal sorumluluk ilkelerine ve iş hukuku kurallarına uygun biçimde davranabilir ve mesleki etik bilincini gösterebilir. |  | 
            
            | 9) | Sürdürülebilirlik, yeşil lojistik ve çevresel duyarlılık ilkelerini dikkate alarak kararlar alabilir ve süreçleri yönetebilir. |  | 
            
            | 10) | Takım çalışması ortamında etkin biçimde yer alabilir, liderlik özellikleri gösterebilir ve yazılı-sözlü iletişim becerilerini kullanarak farklı paydaşlarla etkili iletişim kurabilir. |  | 
            
            | 11) | Lojistik alanındaki yeni gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri izleyebilir, yaşam boyu öğrenme anlayışıyla kendini sürekli geliştirebilir. |  | 
    
            
    
        | ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | 
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 7 | 4 | 28 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Proje | 0 | 0 | 0 | 
| Ödevler | 28 | 1 | 28 | 
    
        | Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 56 | 
    
        | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | 
    
        | Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü | 
            
            | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
            
            | Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 
            
            | Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
        
        | Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 2 | 
    
        | TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 58 | 
    
                    | DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |