ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Dış TicaretSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50231YEEOZ-ING1062 İngilizce II 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi MUHAMMET GÜNDÜZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:









Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve
dinlediğini anlama becerilerini geliştirme.
Dersin İçeriği: Grammar: comparatives; superlatives; present continuous; be going to; would like; making sugggestions; should/ shouldn't; can/cannot; giving directions; appologizing; reccomending; offering to help.

Reading & Vocabulary: travel adjectives; places; social networking sites; appearance; types of film; transport collacations; excuses; future plans; phrases with get; art and culture; multi-tasking; adverbs of manner; the body, health; verbs of movement; telephoning expressions.

Writing: checking and correcting information about a holiday; comparing two holiday resorts; improving usage of pronouns by writing a comment on a photo; comparing different travelling options; writing a story using linkers; writing about future plans; making stories more interesting using adverbs; writing a paragraph about ways to be successful at school/work.

Listening& Speaking: listening to people talking travel and talking about travel preferences; describing a part of a city; watching a video about a travel show; listening to people talking about actors; describing people's appearance; talking about what people are doing; asking for recommendation; watching a video about changing shopping trends; talking about types of transport; listening to people taalking about their problems about getting to work; apologizing for being late; notetaking; talking about future plans; watching a documentary about weather; talking about unusual weather; listening a radio programme about illnesses; talking about ilnesses and health; talking about diets;
watching a video about fat and sugar; listening to phone conversations; talking on the phone.

Derse Özgü Kurallar

Öğrencilerin derslere materyalleri ve varsa ödevlerini tamamlamış olarak gelmeleri beklenir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden, sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular sorabilirler.
  3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
  4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
  5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
  6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Can offer one’s opinions or beliefs about a common topic to a partner or group Can exchange information on animals and their behavior "Can use can and can’t to refer to present ability or lack of ability and possibility" Can confirm the validity of important information in a short non-fiction article Can write a paragraph about a pet, using notes for guidance Can identify abilities of animals in a short conversation Focus on Grammar 2 Student's Book
2) Grammar: can- can't for abilities. Vocabulary: Places. Speaking & Listening: Describe your abilities in the past and present. Writing: Compare two holiday resorts Focus on Grammar 2 Student's Book
3) Can describe basic activities or events that are happening at the time of speaking Can use the present progressive to refer to situations happening now or in the extended present, and Can confirm whether certain actions or conditions are true, based on information in an online article and Can write a short narrative about what is currently happening in one’s life or immediate environment A telephone conversation between friends Focus on Grammar 2 Student's Book
4) Grammar: may- can for permission. Vocabulary: Types of film. Speaking & Listening: Ask for and give permissions; Writing: getting a permission for using something Focus on Grammar 2 Student's Book
5) Reading: Read an article about Mexico City’s EcoBici. Vocabulary: Adjectives; Transport collocations. Speaking & Listening: Talk about transport in different cities and types of transport; Listen to a man talk about travelling for free. Writing: Write a paragraph comparing travelling by plane and travelling by train as well as the advantages of a means of transportation. Focus on Grammar 2 Student's Book
6) Grammar: Can use common time expressions with the present progressive. Vocabulary: Excuses. Speaking & Listening: Can use common time expressions with the present progressive Writing: Write a story using linkers; Write advantages of living in a city / a village. Focus on Grammar 2 Student's Book
7) Arasınav -
9) Grammar: an use yes/no and wh- questions in the present progressive to ask for information Vocabulary: about something happening now or in the extended present Speaking & Listening: Make and respond to suggestions for a day out; Describe unusual weather; Watch an extract from a documentary about the wettest place in Europe. Focus on Grammar2 Student's Book
10) Grammar: Simple present vs Present continuous Making the diffirentiation between them Reading: Read and article about multi-tasking. Vocabulary: Adverbs of manner; The body; health. Speaking & Listening: Talk about what to do when you don’t feel well; Listen to a radio programme about colds and flu. Writing: Make your stories more interesting with adverbs. Focus on Grammar 2 Student's Book
11) Grammar: Simple past tense regular verb forms Vocabulary: Verbs of movement. Speaking & Listening: write a detailed email about a vacation Focus on Grammar 2 Student's Book
12) Grammar : Simple past tense questions and negative forms Vocabulary: Prespositions. Writing: Write a paragraph on “What are the ways to be successful at work / at school”. Focus on Grammar 2 Student's Book
13) Grammar: was or were + born to tell when or where people were born, Reading: A short story. Vocabulary: when or where people were born expressions. Speaking & Listening: Say telephone numbers; A frightening experience; Listen to phone conversations; Watch an extract from a documentary about sharks. Focus on Grammar 2 Student's Book
14) common irregular verbs in the simple past "Can refer to past events using common irregular verbs in the simple past Using was or were + born to tell when or where people were born" Writing a short descriptive story Focus on Grammar 2 Student's Book & Worksheets prepared by the instructor
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Focus on Grammar 2 Materyal
Diğer Kaynaklar: 1. Focus on Grammar 2- Blue one
2. English Grammar in Use - Raymond Murphy
3. Collins Easy Learning English Vocabulary
4. English Vocabulary in Use - Michael McCarthey & Felicity O'Dell
5. English File - Oxford 3rd Edition
Öğretim görevlisinin çeşitli kaynaklardan derlediği ve özgün hazırlanmış çalışma materyalleri / materials prepared from various sources and written by the instructor

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Dış ticaret, gümrük ve lojistik mevzuatlarını bilir, ulusal ve uluslararası düzenlemelere uygun işlem yapar.
2) Ticaretin finansmanı, dış ticaret muhasebesi ve uluslararası ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibidir ve uygulayabilir.
3) Uluslararası pazarlama stratejileri oluşturabilir, elektronik ticaret süreçlerini yönetebilir.
4) İş yaşamında karşılaşılan problemleri analiz eder, çözüm üretir ve karar alma süreçlerine etkin katılım sağlar.
5) Dış ticaret yazılımları ve paket programlarını etkin biçimde kullanabilir.
6) Mesleki etik kurallarına uygun davranır, iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini gözeterek çalışır.
7) Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi süreçlerini açıklar ve uygulamada karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirir.
8) Türkçe’yi doğru ve etkili kullanır; alanıyla ilgili İngilizce terimleri ve belgeleri anlayıp yorumlayabilir.
9) Küresel ekonomi, Türkiye ekonomisi ve Avrupa Birliği ilişkilerini analiz ederek dış ticaret politikalarını değerlendirir.
10) Gümrük işlemleri, serbest bölgeler ve dış ticaret teşvikleri konularında bilgi sahibidir.
11) Alanıyla ilgili konularda bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve etkin iletişim kurar.
12) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, mesleki gelişimini sürdürür ve güncel gelişmeleri takip eder.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterip Yaptırma
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 30.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 28 1 28
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 94
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 98
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4