Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Grammar: Comparatives and Superlatives.
Reading: Read an article about a bike tour across Asia.
Vocabulary: Travel adjectives and Places.
Speaking & Listening: Talk about how you like to travel
identify; Plan and talk about a long journey; Listen to people talk about how they like to travel.
Writing: Check and correct information about a holiday. |
Focus on Grammar Student's Book
|
|
2) |
Grammar: Giving directions.
Vocabulary: Places.
Speaking & Listening: Describe part of a town/city you know; watch an extract from a travel show about Hong Kong.
Writing: Compare two holiday resorts
|
Focus on Grammar Student's Book
|
|
3) |
Grammar: Present continuous.
Reading: Read research about language people use on social networking sites.
Vocabulary: Verbs + prepositions; Appearance.
Speaking & Listening: Talk about what people are doing; Describe people’s appearance; Listen to people talk about actors.
Writing: Improve your use of pronouns; write comments on a photo.
|
Focus on Grammar Student's Book
|
|
4) |
Grammar: Recommending.
Vocabulary: Types of film.
Speaking & Listening: Ask for and give recommendations; Watch an extract from a BBC programme about changing shopping trends.
Writing: Compare online shopping and street shopping.
|
Focus on Grammar Student's Book
|
|
5) |
Reading: Read an article about Mexico City’s EcoBici.
Vocabulary: Adjectives; Transport collocations.
Speaking & Listening: Talk about transport in different cities and types of transport; Listen to a man talk about travelling for free.
Writing: Write a paragraph comparing travelling by plane and travelling by train as well as the advantages of a means of transportation.
|
Focus on Grammar Student's Book
|
|
6) |
Grammar: Apologizing.
Vocabulary: Excuses.
Speaking & Listening: Apologize for being late; Listen to a woman talk about her problems getting to work.
Writing: Write a story using linkers; Write advantages of living in a city / a village. |
Focus on Grammar Student's Book
|
|
7) |
Grammar: be going to; would like to and will.
Reading: Reading an article about nature’s dangers.
Vocabulary: Phrases with "get".
Speaking & Listening: Talk about your future plans/wishes; Listen to a radio interview with lottery winners.
Writing: Improve your use of linkers and write a short story.
|
Focus on Grammar Student's Book
|
|
8) |
Arasınav |
-
|
|
9) |
Grammar: Making suggestions.
Vocabulary: Art and culture.
Speaking & Listening: Make and respond to suggestions for a day out; Describe unusual weather; Watch an extract from a documentary about the wettest place in Europe. |
Focus on Grammar Student's Book
|
|
10) |
Grammar: Should/ shouldn’t.
Reading: Read and article about multi-tasking.
Vocabulary: Adverbs of manner; The body; health.
Speaking & Listening: Talk about what to do when you don’t feel well; Listen to a radio programme about colds and flu.
Writing: Make your stories more interesting with adverbs.
|
Focus on Grammar Student's Book
|
|
11) |
Grammar: Offering to help.
Vocabulary: Verbs of movement.
Speaking & Listening: Talk about diets; Listen to situations where people offer to help; Watch an extract from a documentary about fat and sugar. |
Focus on Grammar Student's Book
|
|
12) |
Grammar : Revision
Vocabulary: Prespositions.
Writing: Write a paragraph on “What are the ways to be successful at work / at school”. |
Focus on Grammar Student's Book
|
|
13) |
Grammar: Telephoning,
Reading: A short story.
Vocabulary: Telephoning expressions.
Speaking & Listening: Say telephone numbers; A frightening experience; Listen to phone conversations; Watch an extract from a documentary about sharks.
|
Focus on Grammar Student's Book
|
|
14) |
Revision of Units 7- 12 |
Focus on Grammar Student's Book
& Worksheets prepared by the instructor
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
3 |
|
1.2 Havacılıkla ilgili genel bilgilere sahiptir. |
4 |
|
1.3 Havaalanı planlaması hakkında genel bilgilere sahiptir. |
3 |
|
1.4 Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir. |
3 |
|
1.5 Terminal binalarındaki yolcu hizmetlerini bilir. |
2 |
|
1.6 Bilet satış konularını bilir. |
|
|
1.7 Müşteri ilişkileri konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
1.8 Filo ve tarife planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
1.9 Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında bilgi sahibidir. |
|
|
1.10 Operasyon ve dispatch yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Takım çalışması ve ekip ruhunu bilir. |
|
|
2.2 Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinir. |
|
|
2.3 Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. |
|
|
|
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
3.1 Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını anlatır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilir ve yönetebilir. |
3 |
|
4.2 Kabin ve Kokpit ekiplerini planlar. |
|
|
4.3 Bilet satış ve check-in işlemlerini yapabilir. |
3 |
|
4.4 Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurar. |
3 |
|
4.5 Hava Kargo operasyonlarını yönetir. |
|
|
|
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olur, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışır ve onları yönetir. |
2 |
|
5.2 Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alır ve bireysel olarak bağımsız çalışma yapar. |
|
|
5.3 Havacılık alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
|
5.4 Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
|
5.5 Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
|
5.6 Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
5.7 Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
5.8 Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
|
5.9 Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
3 |
|
5.10 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
5 |
|
5.11 Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
|
5.12 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
5.13 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
|
5.14 Havacılık alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
5.15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
|
5.16 Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|