ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Görsel İletişimSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50231MEEOZ-ING2203 Mesleki İngilizce 2 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi HANİFE SALBAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin, ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinmelerini sağlamaktır. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Öğrencilere, üzerinde tartışabilecekleri ve fikir alışverişi yapabilecekleri konularla ilgili birbirinden ilginç aktiviteler sunulur, önemli yeni kelimeler ve ifadeler öğretilir, İngilizce konuşurken kendilerine güven tahsis edilir, dergi ve gazetelerden gerçek yazılar ve meslekleriyle ilgili gerekli kelimeler verilir,. Bunun yanı sıra, öğrenenlerin mesleki alanlarına dair belgeler yazma materyali olarak sağlanır

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  2) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  3) Alanına dair basit konuşmalar yapabilirler.
  4) Çalışma alanı ile ilgili temel İngilizce terminolojiyi kullanabilir
  5) Mesleki alanlarına dair haberleri sözlük yardımıyla okuyup anlayabilirler.
  6) Mesleki alanlarına dair İngilizce olarak temel araştırmalar yapabilirler.
  7) Mesleki alanlarına dair belgelerde genel olarak nelerde bahsedildiğini okuyup anlayabilirler.
  8) Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  2) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  3) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  4) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  5) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  6) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  7) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  8) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  9) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  10) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  11) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  12) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  13) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  14) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  15) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
  16) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Greetings and goodbye ya da Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
2) Introductions ya da Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler Career Paths/Oxford English for Aviation/Oxford English for Logistics/Cambridge English Professional in Use Marketing/Öğretim Elemanı Ders Notları
3) Small Talk veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
4) Ending Conversations veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
5) Ordering numbers veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
6) Figures veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
7) Dates veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
8) Ara sınav
9) Time and expressions veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
10) Vacation Time veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
11) Prices veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metni Okuma Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
12) Pay and benefits veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metin Okuma Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
13) your job ya da CV Hazırlama Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları
14) Types of work veya CV Hazırlama ve Kontrol Etme Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Career paths/ Flight Attendant
Diğer Kaynaklar: Career paths/ Flight Attendant

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. 3
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 1
1) Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
1) İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir.
2) Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir.
2) Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. 1
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 3
3) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. 1
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 5
4) Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. 2
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4) Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. 3
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. 1
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
8) Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
9) Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 28 1 28
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 94
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 102
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4