DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
50231MEEOZ-ING2203 | Mesleki İngilizce | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | English |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ONUR AKSU |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi STAFF Öğretim Görevlisi ONUR AKSU Öğretim Görevlisi MUHAMMET GÜNDÜZ Öğretim Görevlisi HANİFE SALBAŞ |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin, ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinmelerini sağlamaktır. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere, üzerinde tartışabilecekleri ve fikir alışverişi yapabilecekleri konularla ilgili birbirinden ilginç aktiviteler sunulur, önemli yeni kelimeler ve ifadeler öğretilir, İngilizce konuşurken kendilerine güven tahsis edilir, dergi ve gazetelerden gerçek yazılar ve meslekleriyle ilgili gerekli kelimeler verilir,. Bunun yanı sıra, öğrenenlerin mesleki alanlarına dair belgeler yazma materyali olarak sağlanır |
Yok |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
||
2) Alanına dair basit konuşmalar yapabilirler. 3.1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
3) Çalışma alanı ile ilgili temel İngilizce terminolojiyi kullanabilir |
||
4) Mesleki alanlarına dair haberleri sözlük yardımıyla okuyup anlayabilirler. |
||
5) Mesleki alanlarına dair İngilizce olarak temel araştırmalar yapabilirler. |
||
6) Mesleki alanlarına dair belgelerde genel olarak nelerde bahsedildiğini okuyup anlayabilirler. |
||
7) Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
2.1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. 2.2) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
2) 3.3) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
3) 4.4) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. 4.5) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
4) 5.6) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. 5.7) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
5) 6.8) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. 6.9) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
6) 7.10) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. 7.11) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
7) 8.12) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
8) 9.13) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. 9.14) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. 9.15) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Greetings and goodbye ya da Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
2) | Introductions ya da Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler | Career Paths/Oxford English for Aviation/Oxford English for Logistics/Cambridge English Professional in Use Marketing/Öğretim Elemanı Ders Notları | |
3) | Small Talk veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
4) | Ending Conversations veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
5) | Ordering numbers veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
6) | Figures veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
7) | Dates veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Time and expressions veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
10) | Vacation Time veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
11) | Prices veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metni Okuma | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
12) | Pay and benefits veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metin Okuma | Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları | |
13) | your job ya da CV Hazırlama | Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları | |
14) | Types of work veya CV Hazırlama ve Kontrol Etme | Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Career paths/ English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/Öğretim Elemanı Notları (Bölüme Bağlı olarak değişmektedir) |
Diğer Kaynaklar: | Career paths/ English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/Öğretim Elemanı Notları (Bölüme Bağlı olarak değişmektedir) |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ5 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ5 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ5 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ6 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ6 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ6 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ7 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ7 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ8 | |||||||||||||||||||||||
DÖÇ9 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ1 | DÖÇ1 | DÖÇ1 | DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ2 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ3 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ4 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | DÖÇ5 | DÖÇ5 | DÖÇ6 | DÖÇ6 | DÖÇ6 | DÖÇ7 | DÖÇ7 | DÖÇ8 | DÖÇ9 | ||||||||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 28 | 1 | 28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 102 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |