DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50011TATOZ-BLP0181 Programlama Temelleri ve Algoritma 1 Güz 2 1 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi BUKET DÖNMEZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencinin, programlama temelleri ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması ve program yazma kabiliyetine ulaştırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Algoritma ve programlamanın temelleri, döngüler, koşullar, fonksiyonlar ve değişken tipleri

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Programlama temellerini açıklar.
  2) C, C++, C# dili temellerini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) C, C++, C# dili ile yazılım geliştirir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Algoritma tanımı, Algoritma temel özellikleri Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Algoritmalarda kullanılan terimler ve operatörler Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Algoritma hazırlama Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Akış diyagramında kullanılan şekiller, Akış diyagramı hazırlama Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Programlama araçları, Değişkenler ve sabit Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Giriş-çıkış işlemleri, Operatörler Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Karar yapıları, Döngü Kontrolleri Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara sınav
9) Döngü kontrolleri Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Tek boyutlu diziler Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Çok boyutlu diziler Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Değer döndürmeyen alt programlar Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Değer döndüren alt programlar Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Sıralı dosyalar Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Rastgele erişimli dosyalar Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
16) Yarıyıl Sonu Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Doç. Dr. Fahri Vatansever 2017; Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, 13.Baskı, Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş.
Diğer Kaynaklar: Kamil Çamoğlu 2016; Algoritma, 4.Baskı, Kodlab Yayın Dağıtım Yazılım ve Eğitim Hiznetleri San. ve Tic. Ltd. Şti.
Robert Sedgewick, Kevin Wayne, Çeviri Editörü Doç. Dr. Şadi Evren Şeker 2018; Algoritmalar, 4.Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
Muhammet Yorulmaz, Seher Yorulmaz 2016; Programlamayı C ile Öğreniyorum, 6.Baskı, Palme Yayınevi
Erhan Arı 2016; Örneklerle Algoritma ve C# Programlama, 3.Baskı, Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar. 1
1) Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. 1
1) Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. 1
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 1
1) Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 5
2) Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder.
2) Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. 5
2) Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. 1
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. 1
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 1
2) Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. 1
3) Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. 1
3) Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler.
3) Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. 1
3) Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. 1
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 3
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
4) Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. 1
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 1
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. 1
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 2
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 3
5) Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. 1
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. 1
6) Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. 1
7) Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. 5
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. 1
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 1
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). 1

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Laboratuvar
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ödev 1 % 5.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 15 15
Ödevler 1 5 5
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 90
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 3 3
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 38
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 128
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5