Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Algoritma tanımı, Algoritma temel özellikleri |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Algoritmalarda kullanılan terimler ve operatörler |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Algoritma hazırlama |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Akış diyagramında kullanılan şekiller, Akış diyagramı hazırlama |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Programlama araçları, Değişkenler ve sabit |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Giriş-çıkış işlemleri, Operatörler |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Karar yapıları, Döngü Kontrolleri |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Döngü kontrolleri |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Tek boyutlu diziler |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Çok boyutlu diziler |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Değer döndürmeyen alt programlar |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Değer döndüren alt programlar |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Sıralı dosyalar |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Rastgele erişimli dosyalar |
Doç. Dr. Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin, 2017, Eylül. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
1) |
Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
1 |
1) |
Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
1 |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
2) |
Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
1 |
2) |
Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
5 |
2) |
Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
1 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
3) |
Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
3) |
Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
3) |
Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
1 |
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
4) |
Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
1 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
4) |
Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
5) |
Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
1 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
6) |
Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
1 |
7) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
5 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
1 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |