DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60731METOS-MIM0447 | Binalarda Strüktür ve Malzeme Seçimi | 4 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders III |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bir yapı projesinde kullanılacak malzeme seçiminde, malzemenin özellikleri, Bünye yapıları ve davranış şekilleri konusunda bilgi sahibi olarak karar verebilme. Öğrenciye meslek hayatında karşılaşacağı çalışmalarda kullanılmak üzere temel yapı malzemeleri ile ilgili yeterli bilgi kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Malzemelerin sınıflandırılması, Malzemelerin temel özellikleri, yapılarda kullanılan malzemeler, Yapıdaki kullanım alanları, üretim yöntemleri, uygulama şekilleri, Tasarım yaklaşımları ve sürdürülebilirlik. Yapıda ihtiyaçlara yönelik doğru strüktür modelini ve buna bağlı yapı malzemesinin seçimi. |
Ders dönem değerlendirmesi 1 Vize ( %25) 1 Ara sınav ( %10) ve 2 Ödev (%15)üzerinden olacaktır. Proje ödevi için konu dağıtımı ilerleyen haftalarda yapılacak ve son haftalarda tüm öğrencilerin sunması beklenecektir. Ödevler proje teslimi olarak da alınacaktır. Proje ödevi haricinde her hafta öğrenci katılımının sağlanması amacıyla dersin uygulama kısmında teorik kısmında belirlenen öğrenciler tarafından konu tartışması yapılacak ve ikinci ödev notu bu şekilde verilecektir. Dersler 2+2 şeklinde işlenecek olup, ilk kısımda konu anlatımı ( teorik) ikinci kısımda uygulama şeklinde ilerleyecektir. Derse devam mecburiyeti bulunmaktadır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bir yapı projesinde kullanılacak malzemeler ile ilgili, malzemenin özellikleri, bünye yapıları ve davranış şekilleri konusunda bilgi sahibi olmak |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yapı projesinde, malzemelerin mekanik ve fiziksel özelliklerinin bilincinde olarak, malzeme seçiminde bulunabilmek. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Tanışma ve dersin yürütülme biçimi üzerine genel bir bilgi ve içeriğinin açıklanması | ||
2) | Yapı Malzemesi Tanımı, Yapı Malzemesinden Beklenen Özellikler | ||
3) | Yapı Malzemelerinin Mekanik Özellikleri | ||
4) | Physical Properties of Building Materials | ||
5) | Malzeme ve İnsan Sağlığı | ||
6) | Taşlar ve Agregalar | ||
7) | Bağlayıcı Malzemeler | ||
8) | Beton | ||
9) | VİZE Haftası | ||
10) | Seramikler ve Tuğlalar | ||
11) | Ahşap malzemenin tanımı, Ahşap malzemenin teknik ve mekanik özellikleri, Ağaç türleri, Ahşap asıllı ürünler | ||
12) | Polimerler | ||
13) | Öğrenci Sunumları | ||
14) | Öğrenci Sunumları | ||
15) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Adım adım Yapı Malzemeleri, Volkan ATMACA, YEM yayınları, 2012 İç mimarlıkta doku+malzeme, Russell GAGG, Literatür yayıncılık,2013 Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat TOYDEMİR,Erol GÜRDAL,Leyla TANAÇAN, Literat Malzeme Bilimi. Kaşif Onaran, Bilim Teknik Yayınaevi, 2014 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. | |
2) | Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. | |
3) | Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. | |
4) | Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. | |
6) | Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. | |
8) | Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. | |
9) | Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Seminer | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Sunum | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 77 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 81 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |