Dersin Amacı: |
Bu derste, çizgi film ve animasyon sektörüne yönelik bilgilerin, klasik animasyon metotlarının ve prensiplerinin öğretilmesi, hareket algısının oluşturulması, çizim yoluyla geleneksel animasyon üretiminin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Çizgi film ve animasyon tarihi, gelişimi, üretim yöntemleri, geometrik formların hareketlendirilmesi, karakter tasarımı, anatomik gereklilikler, hareket etme kapasitesi, karakter T-pose çalışması, yürüme animasyonu, zıplama ve geçiş(transition) çalışmaları, karakter board oluşturma, animasyon sunum teknikleri ve portfolyo tasarımı. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • İki boyutlu animasyonun temel prensiplerini kavrar.
|
2) • Animasyon filmlerini türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • Geleneksel animasyon üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve animasyon teknikleri uygular.
|
2) • Çizgi film üretim sürecini deneyimler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • İki boyutlu animasyon metotlarını sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Çizgi film nedir? Ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzdeki kullanım alanları, “Disney Animation: The IIlusion of Life, Ollie Johnston, Frank Thomas” kaynağı baz alınarak, 12 temel animasyon anlatımı, video sunumu ve uygulamalı gösterimler |
|
|
2) |
2. İmgesel tasarım çalışmaları, fikirleri eskizler aracılığıyla görselleştirme |
|
|
3) |
3. Storyboard çalışması, güncel ve klasik storyboardların incelenmesi,(Akira Kurosawa, Ridley Scott, David Fincher vb. yönetmenlerin storyboardlarının çekim sonrası sahnelerle kıyaslanması) |
|
|
4) |
4. Stop-motion, puppet animation, dijital 2D animasyon, deneysel animasyon ve klasik animasyon vb. yöntemlerinin örneklerle anlatımı |
|
|
5) |
5. Öğrencilerin gruplara ayrılarak farklı metotlar ile animasyon projesi geliştirmesi, animasyon tasarım süreci hakkında bilgilendirme |
|
|
6) |
6. Geliştirilmesi planlanan fikirler ve yöntemler üzerine tartışma, animasyon metin yazımı |
|
|
7) |
7. Fikirlerin görselleştirilmesi, müşteriye yönelik projelendirme ve sunum teknikleri |
|
|
8) |
ara sınav |
|
|
9) |
9. Animasyonda karakter hareketlendirme, puppet animation'ın hem dijital hem manuel ortamda gösterilmesi |
|
|
10) |
10. Arka plan çalışmaları, doku ve örüntü oluşturma. Özgün fon tasarımı |
|
|
11) |
11. Kamera hareketleri ve dinamik anlatı çalışmaları |
|
|
12) |
12. Dijital ortamda kurgu ve render seçenekleri. Farklı mecralara uygun video formatları |
|
|
13) |
13. Projelerin ilk sunumu. Animasyonlar hakkında fikirlerin paylaşılması ve revize çalışmaları |
|
|
14) |
Animasyon revizelerinin uygulanması |
|
|
15) |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların tekrar çalışılarak pekiştirilmesi |
|
|
16) |
Yıl sonu sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston
• Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington
• Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York
|
Diğer Kaynaklar: |
• Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California
• Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
• Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004
• Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998.
• Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005.
• Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009.
• Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012.
• Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008.
• R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012
• Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
• Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas
• Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Görsel unsurları, anlaşılabilir, özgün ve işlevine uygun bir biçimde tasarlar. |
|
|
1.1 Görsel dilin tasarım yönünü güçlü bir iletişim aracı olarak görerek tanımlar. |
|
|
1.2 İletişim tasarımının tüm alanlarında güncel bilgiyi uygulamaya aktarır. |
|
|
1.3 Çağdaş sanat uygulamalarını eleştirel olarak inceler. |
|
|
|
|
2) |
Eleştirel olarak analiz edilen teorik bilgileri uygulama ile birleştirerek bilgi ve beceriyi,
tasarım projesi çalışmasının işlenmesini ve sunumunu destekler. |
|
|
2.1 Bilgi ve fikirleri ileten görsel mesajları teori ve uygulama ile deneyimleyerek
birleştirir. |
|
|
2.2 Tasarım uygulamasının sosyal, teknolojik ve ekolojik bağlamıyla ilgilenerek tasarımın gelişen doğasına hazırlar. |
|
|
2.3 Tasarım uygulamalarını ve sürecini ifade etme yetenekleri, gerçek dünyadaki problem çözme üzerindeki vurgusu sayesinde sektöre hazırlar. |
|
|
2.4 Tasarım stüdyolarında ve bilgisayar laboratuvarlarında kelime / metin işleme ve üretim için teknolojilerin kullanımı gösterilir ve pratik deneyim kazanılır. |
|
3) |
Biçimsel ve kavramsal olarak yenilikçi yollarla bağlamlarına yanıt veren tasarımlar
hazırlar. |
|
|
3.1 Keşifsel ve yinelemeli bir tasarım süreciyle ilgili olarak fikir geliştirir. |
|
|
3.2 Tasarım yaparken işlevsellik ve özgünlük ilkesini bilir ve dikkat eder. |
|
|
3.3 Görsel dili güçlü bir iletişim aracı olarak görmeyi, anlamayı ve değiştirmeyi uygulama ile bütünleştirerek çözer. |
|
|
3.4 Eleştirel düşünerek tasarıma kendi yorumlarını aktaran görsel bir dil oluşturarak
başkalarının çalışmayı nasıl anlayacağı konusunda analiz yapar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
3 |
3 |
9 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
8 |
32 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
41 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
2 |
10 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
4 |
8 |
32 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
93 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |