Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal medya kavramını tüm yönleriyle tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında sosyal medya yönetimi ile ilgili gelişmeleri çalışmalarına uyarlar.
|
2) Sosyal medya yönetimine ilişkin kuramsal ve kavramsal bilgileri uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bağlı bulunan alan ve iş yaşamı doğrultusunda gelişen yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanımlanması, dersin işleyişi hakkında genel bilgilerin verilmesi, genel olarak medya kavramı |
|
|
2) |
Geleneksel ve Sosyal Medya İlişkisi |
|
|
3) |
Sosyal Medya Tarihçesi ve Gelişimi |
|
|
4) |
Sosyal Medya Ortamları I |
|
|
5) |
Sosyal Medya Ortamları II |
|
|
6) |
Sosyal Medya Yönetimi I |
|
|
7) |
Sosyal Medya Yönetimi II |
|
|
8) |
Vize Sınavı |
|
|
9) |
Sosyal Medya ve Pazarlama İlişkisi |
|
|
10) |
Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler |
|
|
11) |
Sosyal Medya ve Reklam |
|
|
12) |
Sosyal Medya Yönetimi Örnekleri |
|
|
13) |
Sosyal Medya Yönetimi Örnekleri II |
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |