Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mevcut vitrin örneklerini inceleyerek tasarım parametrelerine uygunluğunu analiz edebilir.
|
2) Vitrinin tarihsel gelişimi ve temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Vitrinin marka ile uyumunu ve müşteri kitlesini göz önüne alarak tasarım kriterlerini sağlayan en uygun tasarımı ortaya koyar.
|
2) Mekansal düzenleme, malzeme seçimi, aydınlatma ile ilgili bilgilerini vitrin tasarımına aktarabilir.
|
3) İlham aldığı diğer vitrin tasarımlarını ya da herhangi bir mekan tasarımındaki detayları kendi uygulamasına uyarlayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Zamanını proje sorumlulukları çerçevesinde yönetir
|
2) Evrensel etik değerleri projelerinde uygular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Vitrin tasarımına giriş; tarihsel süreç
|
|
|
2) |
Vitrin tasarımında tasarım parametreleri; kavram ve konsept çalışmaları hakkında bilgilendirme |
|
|
3) |
Mevcut örneklerin incelenmesi.
|
|
|
4) |
Yurtiçi ve yurtdışı örneklerinin sınıf içinde analizi. Ödev sunumları.
|
|
|
5) |
Konsept geliştirme, mekânsal düzenleme, malzeme seçimi ve aydınlatma kavramlarına göre analiz yapılması. |
|
|
6) |
Vitrin tasarımı yapılacak markaların ve projelerin belirlenmesi. Çalışmalara başlanması.
|
|
|
7) |
Vitrin tasarımı konsept çalışması, eskiz çalışmaları. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Vitrin tasarımının geliştirilmesi.
|
|
|
10) |
Ölçekli çizimlerin, plan, kesit ve görünüşlerin çizilmesi, tek tek kritik yapılması.
|
|
|
11) |
Piyasada benzer markaların vitrin tasrımlarının araştırılması ve sınıf içi tartışma.
|
|
|
12) |
Teslim projelerinin çizilmesi ve sınıf içi tartışma.
|
|
|
13) |
Teslim projelerinin üç boyutlu çizimlerinin görülmesi ve kritiği. |
|
|
14) |
Teslim projelerinin ve sunum paftalarının tartışılması ve kritiği.
|
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
2 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
|
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
5 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
5 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
5 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
5 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
|
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
2 |
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
3 |
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
3 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
3 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
2 |
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
2 |
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
2 |
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|